Min spanjor Dorado

Alla inlägg under augusti 2010

Av Nina - 28 augusti 2010 18:15

Skrattar så jag nästan dör. Halkade in på en sida som heter www.felsms.com

Här kommer några smakprov på vad som finns på den sidan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Till: Chefen 
Sms: Nös så hårt så att jag råkade fisa nyss. Hoppas ingen kommer in på mitt kontor nu. Puss puss.
Svar: Tack för varningen. Jag skulle precis in till dig. Messa mig när dimman lagt sig.

Förklaring: Skulle skicka som ett galet sms till min sambo. 
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Till: Sonen
Sms: Du har väl inte runkat? I sånt fall får du städa innan du går.
Svar: Eh nej det har jag inte.

Förklaring: Självklart så blev min son förvånad eftersom T9 inte skrev stökat som jag ville utan skrev runkat. När jag kom hem så hade han stökat till hela huset. Precis det jag inte ville.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Till: Pappa
Sms: I kväll håller du kuken i styr om du vill ha den kvar.
Svar: Vaddå. Jag ska ut med grabbarna på jobbet. Är det Martin du pratar om eller. Du är värre än morsan.

Förklaring: Ja det var martin min sambo som jag skulle skicka till. Han skulle också ut med sitt jobb och jag kom på att han hade strulat med en på jobbet för ett tag sedan. Så jag var lite orolig.
-------------------------------------------------------------------------------------------------


Till: Pappa
Sms: Nu vet jag va jag önskar mig av dig. En rakhyvel så slipper pappa raka sig med den jag rakar mig mellan benen med. Haha
Svar: Du får min vännen, jag har använt den klart.
/Sanna
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Till: Pappa
Sms: Nu har jag beställt klipptid till dig. 1600 på fredag. Det är väl bra innan du skall på disco?
Svar: Jag får inte gå på disco för Inger och håret tappade jag för 20 år sedan


Förklaring: Skulle skicka till min 14 åriga son men skicka till min far som inte hade tänkt klippa sig och disco var han för gammal för.
/Yvonne

Av Nina - 28 augusti 2010 16:00

...kasta boll även om man har ryggskott. Skulle du själv kunna säga nej när någon så här söt kommer och frågar om du vill hänga på?


            

              

Av Nina - 28 augusti 2010 09:16

Fick lite foton på min mejl. Man blir bara så glad när sådant landar i ens inkorg. Kan man bli mer gullig än så här? Jag tror inte det.


Rolling Stones   

 

 

 

Världens bästa moster knuffar så det ska gå riktigt fort. Observera att hon lärt sig att om man sätter upp fötterna så går det snabbare. Smart baby.  

   
Mitt ryggskott har inte gett med sig. Klev upp klockan tre i natt och tog en till tablett. Har gett mig tusan på att jag inte tänker kasta in handduken. Klev upp i morse när väckarklockan ringde. Åkte iväg till stallet och fodrade. Tog ut Dorado på töm idag igen. Blev besviken, verkar vara dagsformen som avgör ifall han är bra eller inte. Han verkar dock blivit kall i natt, pälsen stod rätt ut när jag klev in i stallet. Han är vääääldigt frusen av sig. Jag tänkte lägga på honom ett täcke igår kväll men gjorde det inte. Man fattar inte riktigt hur kallt det är på nätterna. Det är höst nu. Från och med idag har dock Amiga förstått att det är höst, kallt och täckesväder för en frusen spanjor.


Nu ska jag ta ett varmt bad och sedan vila min onda rygg lite.


Kram på er mina vänner!

Av Nina - 27 augusti 2010 21:09

Första feberfria dagen. Känns underbart. Var ut till stallet. Tog ut Dorado på töm. Tog en sväng på banan och en sväng efter vägen i skogen. Jag måste erkänna att det ser ut som att Dorado börjar se fräschare ut. Han är inte helt ren men han vågar nu trycka på mer både i skritt och trav. Låter bilderna tala för sig själva.


         


Mockade och gjorde allting iordning innan jag hämtade in Dorado från hagen. Behövde halma så jag gick in i ladan för att hämta halm. Tog ett ordentligt tag om balen jag öppnat och lyfte. Kände att det snärtade till och redan i första steget jag tog så kände jag att jag kommer få ryggskott. Jävla skit! Tänkte att det bara är att lägga på ett kol så jag hinner göra allt innan det verkligen smäller till, brukar i alla fall ta någon timme innan man är däckad. Tyvärr så smällde det till ordentligt när jag lyfte vänster bakhov när jag skulle kratsa den. Dorado är ännu lite kinkig med att man drar i det benet. Bara det lilla rycket slog mig i backen. Svor för mig själv. Reste mig upp, kastade på honom grejorna och skyndade mig ut.


När jag väl satte mig i bilen för att åka hem så gjorde det ont, riktigt ont. Nu sitter jag i soffan, mår lite illa av de starka tabletterna men vad ska man göra? Ryggskottet är ett faktum och jag har morgonfodring i morgon. Helvetes, jävla skit! 

Av Nina - 25 augusti 2010 20:40

Fick gå hem från jobbet idag. Är genomförkyld, har ischias och superont i magen. Typiskt. Jag brukar inte kasta in handduken så lätt men idag kände jag att det inte är någon idé att springa runt och spela superhjälte.


Ringde mamma och bad henne väcka mig runt tolv så jag kunde åka ut och mocka. Somnade nästan på en gång efter att jag pratat med henne. Orkade inte upp klockan tolv så jag beställde väckning till två i stället. Orkade inte upp då heller. Drog mig upp ur sängen runt tre och åkte iväg. Var bara ut en snabb sväng till stallet, tog Willys och Apoteket på vägen hem. Eller egentligen bara Willys, för det finns Apoteket där. Så himla skönt. For hem och kurerade mig med Alvedon, nässpray och Strepsils. Köpte nässpray med menthol. Shit, den luftade hela hjärnan. Effektiva grejor.


Nu ska jag krypa ner under täcket, starta en film och förmodligen somna igen.


Ha det bäst mina vänner!

Av Nina - 23 augusti 2010 22:30

Kom till stallet igår efter att jag varit på kryssning till Åbo med min kompis Ingrid. Dorado såg pigg och glad ut. Moa hade mockat så jag behövde bara borsta och ställa iordning mat till honom. Superlyxigt.


Innan jag berättar om kryssningen så vill jag berätta om Dorado. Tog ut honom på töm idag. Hade inga större förhoppningar om att han skulle vara bättre. Lät honom skritta fram. Han var pigg och allert. Det kändes kul men jag tog inte ut någonting för det. Han har sett okej ut i skritt förut. Skrittade i 20 minuter innan jag lät honom trava lite. Han travade sakta men lyssnade när jag drev på honom och tro det eller ej, men han ökade tempot! Det har inte hänt på flera veckor. Han var fortfarande halt men kunde i alla fall trycka på. Han slutade halta efter att han fått trava ett tag och jag kände mig lyckligare än när jag öppnar julklapparna på julafton. Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas att det håller i sig. Skulle bli så otroligt besviken om han ramlar tillbaka till samma i morgon när jag tar ut honom.


Ingrid och jag bokade en kryssning tillsammans för att hitta på någonting annat och för att få komma bort en liten stund. Jag såg fram emot det för att jag kände att jag fastnat i att jag går omkring och tjurar för att Dorado aldrig får bli frisk. Jag hade aldrig varit på kryssning förut och en 24 timmars till Åbo passade in perfekt i mitt schema. Ingrid arbetar på Silja och har därför en massa kontakter. Hon känner dessutom massor av människor som arbetar på fartyget.


Jag måste säga att jag var riktigt imponerad av att vara och kryssa. Trodde inte att det skulle vara så kul som det var. Jag fick dessutom bekräftat för mig att jag älskar havet lika mycket som jag alltid egentligen vetat att jag gör. Jag mår bra av att få vara ute på vattnet. Blir som en ny människa av att få höra vågskvalpet. Skulle kunna sitta ute på däck och bara titta på den vackra naturen och det vidsträckta havet i timmar.


Eftersom Ingrid har sina kontakter så fick vi komma upp till bryggan och kolla hur det såg ut där. Var helt fantastiskt roligt. Jag kände att det imponerade på mig att få se och ta del av deras fantastiska arbete. Trodde aldrig att det tar nästan 10 år att bli kapten. De guidade oss, visade den ena häftiga saken efter den andra. Hela rundturen avslutades med att kaptenen bjöd oss på lunch. Det var fantastiskt gott och jag fick äntligen min efterlängtade risotto. Risotto kommer jag att äta fler gånger. Jag handlade godis på taxfree och passade på att vara ute så mycket som möjligt.


Lite bilder. Det är Ingrid som fotat alla bilderna utom den på henne för den har jag tagit :D


Lite blåsigt!

 


Messar till Milla            


Utsikt från fönstret i vår hytt.

  


Mitt resesällskap Ingrid

  

Av Nina - 21 augusti 2010 11:42

Surfar runt lite och kollar på hästannonser. Är sugen på att köpa en till häst. Bara för att jag ska kunna släppa efter lite och känna att Dorado ska få bli frisk i sin egen takt. Har hittat en som jag finner helt underbar. Står dock inte hur gammal han är. Någon som känner till denna försäljare/förmedlare?


http://andalusitano.com/horses/finisterre-pre-dressage-stallion


Funderar även på ifall jag skulle kolla runt lite på fodervärdsannonser (med senare köp). Bara för att ha någonting att rida just nu. Har dock insett att det kan bli svårt att få ta på en andalusier som foderhäst och jag vill inte ha någonting annat. Kan sträcka mig till en lusitano eller lipizzaner.

Av Nina - 20 augusti 2010 21:54

Hoppade snabbt in i bilen idag när jag skulle iväg till stallet. På andra sidan buskarna såg jag att min skojiga granne var i farten. Verkade som att han fick patrullera kvällskiftet även i kväll. Nu hade han dock inte gamla Bettan med sig, när tänk för att idag hade han med sig en kniv och ett lååångt svärd. Ett samurajsvärd! Verkar som att SWAT har bytt personlighet igen och tagit på sig rollen som Mr Samuraj. Kan bli en intressant kväll :D

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards