Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Mamma, pappa, Pinoccio och Tindra anländer

Av Nina - 20 april 2011 16:07

Klockan sex i morse startade mamma och pappa bilen. De borde snart vara här. Vi har bestämt oss för att fira påsk här i Västerås i år. Passar mig utmärkt eftersom jag ändå ska åka upp den 4 maj då Pinoccio ska opereras.


Jag sitter här och lider i det tysta eftersom jag har grym träningsvärk efter gårdagens konditionspass på gymmet. Jag började med att löpa 15 min, sedan cyklade jag 30 min, avslutade med att köra crosstrainer tills jag var helt slut. När jag skulle kliva upp från soffan i går kväll, efter lite nattsuddande framför tvn, så trodde jag att jag skulle tuppa av. Har sådan träningsvärk i vaderna. Det är så hemskt att ha träningsvärk just där, speciellt när man behöver gå nerför sex trappor för att rasta hunden. Fick smörja på Ibumetinsalva för att kunna räta ut benen. Haha, tror bestämt att jag börjar bli gammal. Har dessutom haft otroliga ryggsmärtor i flera veckor nu. Vaknar på nätterna av att jag har så ont att det inte går att andas. I natt var inget undantag. Fick kräla mig upp ur sängen för att påbörja en två timmars vandring runt i lägenheten (med ruggig träningsvärk i vaderna). Tänk vad sjukt rolig jag måste sett ut. Det är tur att jag bor ensam. När timmarna gått och tabletterna kickat igång så somnade jag om en timme för att sedan cykla iväg till jobbet. Har varit till läkaren och tagit lite prover...igen. Känns som att jag inte gjort annat än sprungit där de senaste 3,5 åren (blev sjuk en gång när jag var på semester, var då jag köpte Dorado. För att hålla mig hemma helt enkelt) Det visade sig att jag hade lite taskiga värden så jag bränner mina muskler när jag tränar. Inte konstigt att jag har ont i ryggen ;) Mamma har bokat in mig hos kiropraktikern när jag kommer hem. Han brukar kunna fixa till mig. Ser verkligen fram emot det besöket.


Jag har spenderat min ledighet med att göra massor tråkiga saker som att tvätta, städa och möblera om lägenheten. Det tog mig en hel förmiddag och en hel eftermiddag att få till möbleringen, men nu är jag nöjd. Ja, herre jisses vad nöjd jag är! Har gjort lite roliga saker också :) Emme har varit på besök och vi har fikat på min balkong. Nemo har också fikat, han har fikat Emmes fika :) Tänk vad bra det är med barn, tycker han.


          

Bild 1. Te med citronmeliss och mynta. Värt att prova. Underbart för både mage och själ.


Bild 2 och 3. Nemo i lekparken. Väntar på att få smaka det Peter grillar.


Bild 4. Min middag. Pasta med pesto, körsbärstomater och avacado. Mums!

      

 
 
Ingen bild

Anette

20 april 2011 16:52

Hej! Låter som du glömmer stretcha när du tränat! Det är viktigt (speciellt när man börjar bli äldre - fast du är ju purung ännu så klart ;)Härligt att dina parenteser kommer ner å firar påsk down there. Hoppas ni får härligt påskväder, god påskmat å mycket påskgodis! Glad Påsk från mig!

Nina

20 april 2011 17:06

Haha, om det vore så enkelt att det bara var att jag glömt stretcha. Nä, se det är nog min purunga ålder som tar ut sin rätt ;)

Ha en underbar påsk du med och att du får vara ledig.

Kram på dig!

 
Emma

Emma

21 april 2011 12:41

Tack Nina! Kommer att bli en konstig påsk i år.

Krama om dina föräldrar lite extra! Kram och glad påsk!

http://lifeasemmaknowit.blogg.se

Nina

21 april 2011 15:13

Tack!

Jag ska göra det :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards