Min spanjor Dorado

Alla inlägg under augusti 2011

Av Nina - 31 augusti 2011 21:55

Fy, fan vilken tråkig aktivitet. Jag kommer aldrig att delta igen. Gick mina fem kilometer tillsammans med Nemo. Vi hade dock fått en trevligare promenad på Björnön. Vi hade då dessutom kunnat vänta på att regnet skulle avtagit. Det var tråkigt att gå fem kilometer i hällregn tillsammans med en skock med människor som alla trängdes för att komma först. Nej, fy. Syftet med detta förstod jag inte men jag är i alla fall en erfarenhet rikare och jag vet nu att jippon som dessa inte alls faller mig i smaken. Gymmet är mer min melodi. Vi hade anmält oss genom jobbet för att göra en aktivitet tillsammans men så vitt jag vet så jobbar inte Nemo med mig och han var då mitt enda sällskap denna kväll. Vi samlades och skulle äta som avslut. Jag var inte hungrig, bara blöt och trött på att vara blöt. Cyklade hem.

Av Nina - 29 augusti 2011 23:06

Beställde för ett tag sedan lite nya grejor från min webbutik. Hämtade ut dem idag. Blir så glad varje gång jag får mina produkter i handen. Blir ganska stolt, kan inte riktigt förstå att det är mina bilder som sitter på plaggena. Känns overkligt på något sätt. I paketet som jag fick fanns det två tröjor och två tygpåsar i rött. Supersnyggt. Den ena ska jag ge till min kollega Irmeli. Emme fick självklart också ett paket. En liten tröja med Dorado på levererade jag. Hon blev helt salig och speglade sig länge. Hon pratade med Dado och förklarade att han har öron och svans.

Av Nina - 28 augusti 2011 21:15

Jag inledde min helg genom att i fredags vara med Peter och Lena till videobutiken. Denna gång fick jag inga smakråd och hyrde de filmer som jag själv funderat på. Ett riktigt nerköp. En total besvikelse. Hyrde "Hur många lingon finns det i världen", "Gulliver's resor" och "Red ridinghood". De var så där, inte alls som förra veckans fullträffar.


Har spenderat min helg med att fixa lite bra grejor till mig själv. Har köpt nya reflexer till cykeldäckena, gummimattor till bilen, ett nytt underställ som inte ska användas i stallet samt lite annat smått och gått. Några småsaker som jag fixat:


Emme fick en vit häst som till hennes stora besvikelse viker sig när man ska rida på den. Men det är nog för att hon döpt den till Dorado. Den fixar inte riktigt att man sitter på den, då säckar den ihop. Hehe, ok lite elakt. Hon fick sig även en egen Pippitröja. Nu matchar vi :)

 

Hittade detta på Ruth m.fl Mössa och halsduk. Jippi! Nu får det gärna bli vinter så jag kan använda dem :)

 

Nya dojjor till de långa hundpromenaderna. Detta är sådana toningskor så nu förväntar jag mig att jag får en riktigt fin rumpa, för det har jag sett i reklamen.

 

Nemo fick sig lite nya leksaker, ett nytt skallhalsband (för han skäller som fan, jag blir tokig. Han har lyckats döda sitt förra), en reflexsele, massor av olika ben och lite godis. En lyckig hund är en lydig hund. Det hjälpte inte så nu provar jag att köpa hans lycka. 

     

Har dessutom intagit att antal chailatte denna helg. Det var ett tag sedan. De sätter sig tyvärr på höfterna så det är tur att jag köpt mig toningskor :D


 

Sist men inte minst måste jag få presentera mina nya, grymt fula "Hello Kitty" Croocs. Haha!  

Av Nina - 28 augusti 2011 13:15

Vaknade runt halv fem i natt av att hela rummet lystes upp. Åskovädret som drabbade Skåne igår var här. Jag är inte rädd för åska och jag brukar tycka att det är mysigt. Denna gång var det inte mysigt alls. Kändes hotfullt. Blixten och knallen kom samtidigt och det var helt svart ute. Jag kröp ner under täcket och drog Nemo närmare mig. Tänkte på alla hästarna som går ute dygnet runt på bete. De skulle vara ute i detta hemska oväder. Tänkte på stackars Trazzel. Vackra Trazzel. Tänkte på Sara och om hon fått en endaste blund i ögonen denna natt efter allt som hänt under dagen. Önskar att jag kunde göra någonting för dem för att hjälpa dem i deras sorgearbete. Hela denna händelse vilar som ett stort, tungt och kolsvart orosmoln på den svenska PRE himlen. Denna lysande stjärna har nu slocknat och ingenting vi gör kommer någonsin att tända den igen.


Jag har varit och fikat på Markan. Klappat lite på hästarna. Känner att jag har hästabstinens och jag börjar att känna mig mer redo för en ny häst. Tittar mig omkring och glider in på lite annonser, de har inte hänt på väldigt länge. Det känns roligt att titta, fönstershoppa. Det är ett steg i rätt riktning. Ser fram emot PRE championatet på Strömsholm nu i september. Det är alltid bra att få bilda sig en uppfattning om olika uppfödare och se deras stoltheter. Det hjälper mig som köpare.

Av Nina - 27 augusti 2011 21:44

Att förlora en vän innan dennes liv knappt hunnit börja måste innebära en smärta som inte kan beskrivas med ord. Idag går mina tankar till Sara och Mats på Pepino PRE. De har förlorat sin älskade Trazzel. Han lämnar ett stort hål i den svenska PRE aveln. Tanken på att förlora en vän så ung gör ont i hjärtat även på oss utomstående. Sov gott Trazzel.

Av Nina - 25 augusti 2011 21:11

Det blev en sväng ut till Ikea idag. Tog en promenad med Nemo efter jobbet och ringde sedan och fixade med mina linser. Får vänta ytterligare tre veckor på mina nya linser. Så drygt! Åkte ut till Ikea för att köpa en ny lampa till vardagsrummet. Har länge velat ha den lampan som heter Maskros. Nu lyser den upp mitt vardagsrum. Superfin :)


 

Av Nina - 25 augusti 2011 06:39

Har väntat och väntat på att dessa linser ska behaga komma. När jag nu står med dem i handen och är på väg att öppna kartongen så ser jag att det är fel styrka. Blir så lack! förmåga linsförpackningarna står det styrka -8,5. Jag har -1,0. Det skulle bli aningen snurrigt med de linserna :) Bra start på morgonen? Kanske inte den bästa men nu kan det bara bli bättre. Idag står det bad på schemat. Blir toppen!

Av Nina - 24 augusti 2011 20:45

Att åka longboard är så otroligt underbart! Jag bara njuter av varje minut jag får stå på min bräda. Luftade den lite idag också eftersom solen håller i sig. Det är viktigt att komma ihåg att njuta av livet och det gör jag verkligen när jag står där andfådd av uppförsbackarna. Jag bara längtar efter en nedförsbacke. Det är precis som med det mesta i livet. Allt är en enda strävan efter någonting bättre, en nedförsbacke. Jag gillar att få kämpa lite man får alltid någonting för det. Kanske inte alltid ett perfekt åk men det kan vara någonting annat som ett leende eller bara en kram. Och det är det värt. Alla människor behöver fysisk beröring. Det finns ingenting man blir så lycklig över som en lång kram. Inte en kram som är två Mississippi lång. Nä, jag vill nog att de ska vara fyra Mississippi. Det är en riktig kram, en sådan som håller sig kvar.


Man behöver tänka på att leva livet till max för plötsligt så ligger man där kall och stel. Då vill jag kunna säga att jag har levt mitt liv och att jag är nöjd med vad jag åstadkommit. Det är otroligt lätt att fastna i rutiner och måsten. För mig är det skönt med vissa rutiner men jag måste få mitt spelrum annars drar jag mig undan och blir stingslig. Jag trodde att jag skulle bli knäpp av att vara utan häst men tro det eller ej så överlever jag. Jag har min longboard. När snön sedan kommer så har jag min snowboard. Ska se till att använda den ordentligt i vinter. Har helt nya skor som jag bara provat en gång.


På måndag ska jag tillbaka till bröstenheten för att träffa min läkare. Känns lite pirrigt men eftersom jag fått en knöl till och dessutom har lite ont under armen så ska det kollas upp. Inte mer än rätt. Hoppas jag slipper biopsi denna gång. Det var inte trevligt alls. Men han är duktig på att klämma tuttar min läkare. Han är gammal och har massor av rutin :) så han kan säkert bara titta på mig för att konstatera att allt är ok :D


Nu ska jag ta ut Nemo på en kort runda. Sov gott mina vänner och kom ihåg att njuta av livet! Tänk på killarna i NorrlandsGuld reklamen. Ni vet, de som släpper ut anden ur flaskan och får tre önskningar. De önskar sig tre öl. Tänk vad enkelt och spontant. De lever för stunden men lever sitt liv till max :) Synd bara att de glömde jordnötterna.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards