Min spanjor Dorado

Alla inlägg under oktober 2011

Av Nina - 31 oktober 2011 23:28

Genom åren har jag behandlat mina hästar med djävulsklorot. Det har gett resultat. Trots detta så har tanken på att behandla mig själv med samma ört aldrig slagit mig...förrän idag. Det var däremot inte min ide. Det var mamma som tyckte till. Sagt och gjort. Djävulsklon är inhandlad och jag har redan kurerat mig med dagens dos. Elchockerna som jag fick hos sjukgymnasten fick det onda att mildras en aning. Hoppas det håller i sig. Jag köpte ett par superfina Hestra skinnhandskar på Outdoorexperten idag. På insidan var det teddy som det gick att ta ut så man kan tvätta den. Tummen upp.

Av Nina - 31 oktober 2011 11:27

Jobbar på för fullt. Nu är det snart tid för lunch. Ska till Emme och käka/fika. Har i morse fixat en ny header till min blogg. Den gamla blev för liten när bloggplatsen gjorde om bredden på bloggen. Känner mig rätt nöjd med min nya header :)


Fick i morse boka in en akuttid till min sjukgymnast. Jag fick komma på en gång och det var tur. Var ute och gick med Nemo och tog mig nästan inte hem. Ischiasen slog till igen. Tänkte väl att jag klarat mig otroligt länge sedan jag var till sjukgymnasten. Jag har ridförbud. Hehe, lite kul. Brukar få det. Nu kan jag verkligen inte ens trotsa henne, jag har ingen häst att rida på. Ska börja att simma. Ska gå och lösa mig ett kort någon dag :) Inte idag dock. Har nu fått elchocker så jag klarar mig ett tag. Min sjukgymnast går tyvärr i pension och det känns supertråkigt. Hon lyckas alltid få bukt på skiten när den smäller till. Men jag önskade henne lycka till även om jag kände mig rätt så uppgiven.

Av Nina - 27 oktober 2011 23:57

Är det någon där ute som provat dessa borstar? http://www.magicbrush.se/ Vad tyckte du? Funderar på att köpa ett sett.

Av Nina - 27 oktober 2011 23:51

I går var det fölinskrivning för älskade Cielo. Jag mejlade Linda i morse för att höra mig för om hur det gått. Han hade uppfört sig exemplariskt och charmat veterinären :) Duktig pojke. Blir så stolt.

Av Nina - 27 oktober 2011 23:40

Jag tejpar och plåstrar men ingenting hjälper. Jag har fortfarande ett hål som blöder i mitt bröst. Måste vara någonting fel med min hud. Alla sår som jag någonsin fått brukar alltid läka snabbt som attan men inte denna gång. Hålet de tog med skalpellen inför provtagningen är som en krater rätt ner i min tutte och det passar sig inte riktigt att såret inte läker. Det passar sig verkligen inte att det inte läker. Jag har dessutom ont, riktigt ont. Ska försöka sova lite och samla mig inför den sista arbetsdagen innan nästa veckas ledighet.

Av Nina - 24 oktober 2011 22:22

Vinkar till Enköping när jag nu passerar. Är trött, sliten och har ordentligt ont i kroppen. Jag har inte alla hästarna i stallet helt enkelt :) detta inlägg ska dock inte handla om tråkiga saker. Nej, jag vill höja Sunderby sjukhus till skyarna. De har gjort alla rätt under mitt besök där. De vet hur man tar emot folk, de är empatiska och lyssnar. De besvarar frågor efter bästa förmåga och får en att känna sig helt unik, one of a kind. Inte nog med att de har ett proffsigt team, de har dessutom ett underbart sjukhus. Ett sjukhus som inte känns alls som ett sjukhus. Dessa otroliga lokaler får en att känna sig precis lika välkommen som de människor som arbetar där. En lite jobbig och pirrig dag blev en riktigt bra dag tack vare underbara sköterskor och läkare på bröstenheten. Tack Norrbotten!

Av Nina - 21 oktober 2011 17:35

Emmas lilla Lionel har äntligen kommit nu. Allt hade gått bra :) Det är så roligt! Grattis Emma!

Av Nina - 20 oktober 2011 22:53

Har packat väskan inför morgondagens avfärd norrut. Jag åker tåg upp men flyger hem. Har ringt SJ och försökt få lite assistans angående vart mitt tåg kommer ifrån. Det är nämligen så att det är i några dagar framöver lite chaos i tågtrafiken som kommer från Stockholmshållet. Verkar dock som att mitt tåg kommer från Norrköping och går via Sala, Uppsala och därifrån mot Luleå. Detta har hag dock tagit reda på på egen hand eftersom killen jag pratade med på SJ inte hade en aning. Han verkade inte så brydd heller men han önskade mig lycka till i alla fall. Det var ju stort av honom. Jag gillar att åka tåg och jag brukar åka nattåg eftersom jag kan sova vart som helst. Sov i 16 timmar i min flygstol när jag åkte till Thailand :) Vet inte om jag inte kan sova för att jag har resfeber, är lite nervös inför måndagens undersökning eller för att jag haft kontakt med Emma under kvällen och det verkar som att babyn äntligen tänker komma nu. Är så sjukligt nyfiken. Tror ännu flicka, eller pojke. Nä, flicka. Jag har ingen aning om vad jag ska tro. Det enda jag vet är att den har bestämt sig för att komma snart. Den, låter lite hemskt att säga men jag vet ju inte om det är en han eller en hon? Måste få veta snart. Detta är nästan värre än julafton.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards