Min spanjor Dorado

Alla inlägg under september 2012

Av Nina - 30 september 2012 22:26

Min sida har legat nere länge eftersom jag inte hunnit ta tag i att uppdatera samt organisera upp den. Nu är jag dock på banan. Fyller på med nytt eftersom. Gör ett besök för att kolla in de produkter som jag erbjuder just nu. Länk till NinaAlina Design finns under länkar i spalten till vänster.




Av Nina - 30 september 2012 16:10

Jag älskar söndagar. Det är oftast då jag finner så pass ro i kroppen att lägga upp en tom duk och påbörja en ny kreation. Just nu ska jag måla ett porträtt av en häst. Han ska stoltsera på en canvas 70x90 cm. Mäktigt! Älskar att måla stort!

Jag vill passa på att påminna om att ifall du vill göra en beställning innan jul för att ge en målning till någon i julklapp. Tänk då på att mejla mig redan nu så du hinner få din tavla i tid, speciellt ifall den behöver skickas. Mejla mig på: ninawaara@hotmail.com beskriv vad du önskar få målat.

Av Nina - 30 september 2012 09:18

Käkade frukost på Markan och traskade sedan ner till sadelmakeriet för att köpa ett nytt grimskaft. Hittade ett rött och långt. Precis vad jag ville ha. Åkte sedan till Erikslund. Där hittade jag två par skor, ett par jeans och en tröja. Behövde verkligen uppdatera mitt skoförråd. Skulle dessutom behöva rensa mitt skoförråd från sådant jag inte använder. Där har det dock strandat. Hur tråkigt som helst. Får bli nästa helg. Nu ska jag yoga, bada och sedan åka till Strömsholm. Jag ska grupparbeta om hästinfluensa och kvarka. Superkul! Ska packa gympåsen och åka och träna när vi är färdiga. Sedan blir det mys med Cielo.

Av Nina - 30 september 2012 08:17

Nemo vände på sig i sängen och har somnat om igen. Jag blir inte förvånad. Värre sjusovare får man leta efter. Jag passar på att skiva ett inlägg om skoning. Det är nämligen så att jag har länge gått och irriterat mig på inlägg på FB om att man undrar någon som vet en bra hovslagare som är billig. Att hitta en bra hovslagare som gör jobbet "gratis" är helt befängt. Hur kan man ens skriva så? Får inte du betalt när du jobbar.

En hovslagare har ett tungt arbete och dessutom får denne person ofta satsa mycket tid på att fostra våra hästar samtidigt eftersom vi glömt den detaljen. Att en häst slår, reser sig eller vägrar att lyfta hovarna är inte ett okej beteende. Att den dessutom springer fram och tillbaka på uppbindningsplatsen och kastar sig mot kedjorna är bara no, no. Hästen SKA stå snällt med alla fyra benen på marken tills man säger åt den att lyfta ett ben. Då ska den hålla detta ben uppe tills dess att man låter den ställa ner det. Det är inte hästen som bestämmer när benet ska ställas ner. Gör inte din häst så här så behöver den träna det. Det finns inga ursäkter.

Detta är dock en hovslagares vardag. Förmodligen hanterar denna person stora och tunga hästar. Att du sedan säger att jobbet inte var värt pengarna är för mig en kränkning. Mitt tips till dig som vill ha billigt och bra: Lär dig hur en häst som är skodd korrekt ska se ut i hovarna. Hitta en utbildad hovslagare som du kommer överens med. Håll fast vid denne och se för Guds skull till att betala människan för det arbete som denne faktiskt utför. Utan hovar ingen häst. Tänk på det nästa gång du sitter i din sadel som kostade 30 000 kr eller köper kraftfoder för hundratals kronor (som du garanterat inte behöver eftersom du har ett grovfoder av toppkvalitet). Grovfoder kontra kraftfoder är dock en helt annan diskussion som jag tänker beröra i framtiden.

Av Nina - 30 september 2012 07:59

Högen med gamla Ridsport växer när jag inte hinner sitta ner under veckorna och knappt under helgerna heller. Läser ett intressant reportage om Stig Hs dotter Jenny. Hon verkar vara en sund människa.

Av Nina - 28 september 2012 16:49

Ringde djursjukhuset i morse. Nemo är inte riktigt som han ska. Han har alltid varit lite svinig men sedan kastrationen har han varit bättre. Han brukade markera hemma hos mamma och pappa, typ överallt. Nu är det inte alls så utan mer panik. När jag kliver upp på morgonen och ska gå ut med honom får jag kasta på mig kläderna och ändå hinner vi inte ut. Han kissar över hela golvet i hallen. Sedan springer han iväg och gömmer sig för att han skäms för hur knasigt det blev. I morse fick jag skura golvet samtidigt som jag käkade frukost. Jag hann byta strumpor tre gånger innan jag kom iväg. Det ar varit så här i tre dagar nu och jag fixar inte att det är äckligt hemma så jag ringde till snälla doktorn och fick en tid att komma in för undersökning av Nemo. På torsdag kommer vi att åka till Strömsholm för en check. Jag ska ta ett urinprov på honom. Har dock funderat lite på hur det ska gå till? Han är ju så himla liten. Kan ju i och för sig bara vrida ur skurtrasan på morgonen innan vi åker. Får nog ihop nog med kiss för ett prov ;)

 

Av Nina - 27 september 2012 22:34

Har målat några kvällar. Färdigställde mitt verk när jag kom hem från stallet. Det är en tjej som beställt den till sin mamma som fyller år.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards