Min spanjor Dorado

Alla inlägg under februari 2013

Av Nina - 28 februari 2013 18:37

Det gick alldeles för smidigt att koppla på hästtransporten. På första försöket kom jag exakt rätt och det var bara att koppla på. Lade i backen och tryckte vagnen lite bakåt för att få bromsarna att släppa. Det gick bra. Växlade om och körde framåt men då blev det tvärstopp. Mavericken drog och drog på alla fyra däcken men Eurotrailern ville inte rubba sig. Efter ett antal försök att backa och ta fram så fick jag lossa vagnen. Bytte position på bilen och backade tillbaka den. Kopplade på och drog. Ingenting hände. Fick hämta hjälp. Annelies pappa kom med en spade och sand. Han kastade massor med sand under däcken och då kunde Mavericken ta i för kung och fosterland. Han drog fram vagnen genom snön trots de låsta bromsarna.

Annelies pappa kollade misstänksamt på handbromsen.
-Har du haft i handbromsen? sa han.
Jag tänkte snabbt. Ville ljuga. Det hade jag gjort om det var min pappa som frågat. Nu erkände jag dock och han fick muttra om tjejer och maskiner men fixade låsningen, så den kände jag att jag kunde bjuda på. Jag vill i detta inlägg tillägga att jag vet att man inte ska dra åt handbromsen i onödan. Men det var så stormigt i höstas när jag parkerade vagnen och jag ville inte hitta min hästtransport ute på hingstdriften. Den står nämligen väldigt nära staketet och det sluttar. Att jag sedan glömde bort att lossa den är en annan sak. Bör även tillägga att jag har lagt stopp för däcken så de inte ska kunna rulla varken framåt eller bakåt.

Glad över hjälpen jag fått och med bromsarna loss från däcken så körde jag iväg till verkstan med vagnen. Nu är den i säkert förvar. Kommer att bli riktigt ompysslad, det lovade farbrorn.

Jag vill verkligen rekommendera VHTC. De är så tillmötesgående och supertrevliga!

Av Nina - 28 februari 2013 14:16

Fick ett meddelande om att pengarna landat i Spanien. Nu är Libero II äntligen min. Min alldeles egna! Ringde försäkringsbolaget och kontaktade transportbolaget ännu en gång. Väntar otåligt på svar.

Nu ska jag åka och dra loss hästtransporten från snödrivan. Ska lämna in den för montering av hingstvägg, sulkyfästen och dubbdäck. Min pärla, kommer bli som ny ;)

Av Nina - 28 februari 2013 06:39

Av Nina - 27 februari 2013 18:31

Jag var med familjen ut till Mio möbler. Hittade en riktigt fin plastmatta till köket. Självklart med pippimönster. Köpte den dock inte, kostade över 1000kr och jag blev snål. Tänker dock ännu på den.

Köpte mig en ny köksklocka. Den var superpraktisk med klocka och äggklocka i samma! Hur tur kan man ha! Den blir toppen. Tog en vit och när jag kom hem så konstaterade jag att en röd skulle blivit supersnygg. Ja, ja. Den vita blir riktigt snygg den också :)

Av Nina - 27 februari 2013 18:25

Nu sätter allt fart och det är inte länge till allt är på riktigt. Pengarna för Libero har lämnat mitt konto. Jag har kontaktat transportkillen och just nu ser det ut som att min stjärna kan lastas redan nästa vecka. Det är så sjukt spännande. Hoppas den långa transporten går bra :)

Av Nina - 27 februari 2013 09:50

Av Nina - 26 februari 2013 21:40

...att vara Nemo för en dag.

Av Nina - 26 februari 2013 21:37

Det gör ont i hela kroppen och nu på kvällen tog jag mig äntligen iväg till Apoteket för att tjacka lite meducinus. Är helt slut men kan inte lägga mig och sova. Har haft fullt upp. Åkte iväg till jobbet för att göra klart rättningen av nationella proven. Käkade ingen lunch, det gick inte. Var inte hungrig. Körde på i stället. Helt plötsligt var kroppen så trött att den bara inte orkade. Tog 10 minuter på soffan i personalrummet och dök sedan på det igen. När jag postat resultaten så drog jag på mig jackan och gick för att hämta Emme. Vi hade en underbar eftermiddag tillsammans, som alltid när vi hänger.

När jag kom hem hade jag som vanligt tusen saker att ordna och nu är jag så trött men bara måste duscha innan jag nannar kudde. Får skriva någonting roligare i morgon.

Sov gott!

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards