Min spanjor Dorado

Alla inlägg under juni 2013

Av Nina - 30 juni 2013 09:08

En knall som ljöd genom sovrummet fick mig att piggna till på stört. Studsade upp. Det dånade och blixtrade runt omkring vår lilla by. Det är sällan åskan når hit men när den väl gör det så brukar den ta igen alla de gånger den inte orkat fram. Denna morgon snurrade den runt, runt och hotade. Jag räknade 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1006, 1007, 1008, 1009, 1010. Då kom knallen. Försökte få på mig shortsen samtidigt som jag borstade tänderna. Skakade liv i Nemo och fick med honom ut i bilen. Glömde regnjackan och fick springa in igen. Hela tiden åkte Tor över himlen och svingade med sin hammare. Den fyra minuter långa bilfärden kändes som en evighet. När jag nästan var framme så kom störtskuren, åskregnet slog mot bilen och vindrutetorkarna fick gå på högvarv. Vattnet forsade längs vägen och när jag äntligen kunde se mina pojkar så låg de raklånga bredvid varandra. Kände paniken. Nej, nej, nej. Jag hann gå igenom så mycket. De har inga skor, här finns träd som blixten kan ta, huset har säkert åskledare. Det är staketet, det förbannade elstaket. Stannade bilen, ingen av hästarna rörde på sig. Slet åt mig regnrocken och drog upp huvan. Öppnade bildörren. Regnet slog emot mig och åskan mullrade. Öppnade grinden till hagen och ropade på lilla C. Libero höjde huvudet och tittade glatt på mig. Han steg upp men inte Cielo. Han bara låg där. Jag halkade fram till honom. När jag kom fram gnäggade han mjukt. Han var okej, bara så sjukligt morgontrött som bara han kan vara. Jag andades ut och strök honom på halsen. Dyngsur trampade jag tillbaka till bilen med båda pojkarna i släptåg. Jag hoppade in och satte mig för att vänta. Vägrade att åka hem innan ovädret gett sig hän.

Av Nina - 29 juni 2013 22:10

I morse rev vi ut stallet. Nu är markduk och stenmjöl på plats. I morgon lastas sanden in och efter det ska byggnaden lyftas. Det ska läggas dit cementblock och sedan är det bara att gjuta golvet. Min kusin var på plats och hjälpte till. Han lyckas alltid dyka upp när vi är som mest igång. Tänk vilken tur han har som hela tiden hamnar i arbete ;) När vi tog en kaffepaus kom farbror polisen förbi. Inte för att jag gjort någonting. Han var civilklädd. Kallar honom för farbror polisen eftersom han är min farbror och polis. Han fikade med oss och klippte sedan gräsmattan åt mig medan vi slavade på nere i stallet.

När vi var klar för dagen så bestämde mamma och jag oss för att dra iväg för att köpa mer stängselstolpar så vi kan bygga ut pojkarnas sommarhage. Jag hittade lite på rean. De fick var sitt rött regntäcke, Libero fick ett schabrak och jag fick ett par jodhpurs. Inte för att jag kan använda dem ännu. Har fortfarande skitont i fötterna efter att Libero körde över mig för några veckor sedan.

Vi gjorde även en ordentlig tur på Ikea. Shoppade loss ordentligt. Tycker det är kul att vara på Ikea när jag vet vad jag vill ha. Hade en lista med mig, det brukar aldrig hända.

Nu är jag helt dödstrött och ska ta en dusch innan jag stupar. I morgon är det hagbygge, att skruva möbler och röja gästrummet som gäller. Min kusin kommer hit och fyller klart underlaget i stallet. Pappa ska slå hö. Mamma och jag tar hand om allt som ska fixas i huset innan nästa veckans gäster anländer. Men innan någonting annat görs så är hagbygge högst upp på listan över saker att göra.

Av Nina - 29 juni 2013 09:54

Pappa satte fart. Han drog fram motorsågen och helt plötsligt så hade jag en ny ingång till stallet. Toppen! Inredningen i Liberos box försvann i ett nafs och nu står jag här. Blundar. Stallös. Eller jag har ett stall, men inga boxar och snart inte något golv heller. Pappa kämpar och sliter. Jag bär ut det som han tar lös.

Av Nina - 29 juni 2013 08:23

Har förberett för sommargästerna. En kaffemaskin står i mitt kök.

När jag skruvade ihop min soffa förra veckan så blev det väldigt mycket "reservdelar". Peter konstaterade att vi ser om soffan håller när Emme kommer och provhoppar den. Ska försöka komma ihåg att hämta poolen från mamma och pappa. Då kan jag ställa iordning den i helgen så Fille och Wille kan bada medan mamma lapar sol och pappa snickrar ;)

Av Nina - 29 juni 2013 08:15

Av Nina - 29 juni 2013 08:10

Tänkte sova länge. Bara ett problem. Jag vet inte hur man gör? Blundade och blundade men blev bara piggare och piggare. Så det var bara att hoppa upp.

I går började vi med att plocka ut inredningen ur stallet. Färdigställer idag och förbereder för att gjuta. Min morbror ringde. De åker från Skåne på måndag. Sommarens första gäster anländer. Det ser jag fram emot. Men mest ser jag fram emot att Emme ska komma. Saknar henne så mycket att det gör ont. Det är ingen som styr och ställer med mig och jag får alldeles för fria tyglar. Jag ser även fram emot att åka ner till Västerås. Mamma och jag har bestämt att vi ska åka i juli. Det känns så bra att få komma hem, i alla fall för en liten stund. Saknar Västerås men försöker att inte tänka för mycket på det jag haft men inte har utan fokuserar i stället på de bra sakerna som jag har här.

Av Nina - 27 juni 2013 13:56

Av Nina - 26 juni 2013 22:54

Det bara slog mig, helt plötsligt. Till hösten står Libero och jag utan tränare. Jag hade hoppats på att försäljningen av hennes gård skulle dra ut lite till på tiden. Egoistiskt, jag vet. Men jag hatar att inte veta vad som ska bli av oss. Får kanske ta mitt pick och pack och åka tillbaka dit där jag kom ifrån. Känns drygt och framför allt hopplöst. Jävla skit.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards