Min spanjor Dorado

Alla inlägg under oktober 2013

Av Nina - 30 oktober 2013 15:01

Ledighet. Det är underbart. Vi har stängslat om så pojkarna fått lite nytt att peta i. Har burit undan blommorna från utekrukorna och packat miljarder höpåsar. Tråkiga aktiviteter men så värt. Henrik har satt upp brädfodringen runt ena stallfönstret. Det blev fint. Så händigt med en snickare hemma. Han hittar alltid någonting att göra! Medan fixade med fönstret så gjorde jag stallet. Släpade sedan en höbal till pojkarna och fyllde vatten. Idag kan de vara ute länge. Är superhärligt väder.

Av Nina - 28 oktober 2013 20:52

Jag har gjort plats i byrån i sovrummet. Trodde aldrig att jag skulle släppa in någon så långt. Men Henrik har lyckats få sig en plats. I lådan längst ner dock. Att dela space har aldrig varit min grej. Jag måste vara såld på honom när han lyckats utan att ens be om det.

Idag är det riktigt tråkväder. Tog in pojkarna tidigt. De var nöjda med det. Var precis ner och fodrade dem. Det är så mysigt att komma in i mitt stall. Lugnt och skönt. Borstade, kliade och mockade medan pojkarna snällt stod och sov.

Jobbade på lite ute. Fixade stallet och slog ner tre stolpar till vinterhagen. endast typ 100 kvar ;) Gav dock upp efter ett tag och gick in eftersom det är det varmt ute men all snö har tinat bort så det är svart. Inne fixade jag krokar till mina stallkläder och har hängt upp allt snyggt och prydligt så jag ska slippa leta varje morgon. Har även städat undan sommarskorna. Det var på tiden. Tvättmaskinen jobbar på och jag har beställt nya glasögon. Vet att jag gör det ofta, men de kostar typ nada på nätet och Libero lyckades demolera mina Salming pilotbågar när jag skulle backa ut honom ur transporten.

Av Nina - 28 oktober 2013 08:57

Var mer än lyckad. Känns riktigt bra. Men jag förstod att det skulle bli toppen med tanke på morgonens arbete med Libero. Det gick så bra. Han jobbade på. Vi tränade på att kunna bibehålla ett jämt och stabilt tempo samt att kunna ställa bog och huvud åt rätt håll. Han fick många morötter som tack för ett bra arbetspass.


I morse började jag jobba lite senare. Packade i ordning min frukost och hoppade in i bilen. Jag älskar att äta efter vägen. Hade med en macka och varm choklad med mig. Hade även packat med en påse lussekatter som jag köpt dagen innan. Tänkte bjuda min kollega men innan jag var framme i Svanstein var både mackan och lussekatterna borta. Allt som fanns kvar var två tomma påsar. Jisses, vad tokigt det blev. Jag berättade åt min kollega vad jag tänkt göra och visade den tomma påsen. Hon skrattade och langade upp en Polly bilar ur väskan. Hon hade köpt den till mig. Gissa om jag kände mig rutten när jag stod där med min tomma bullpåse i handen? Men godisarna smakade toppen!

Av Nina - 27 oktober 2013 07:01

Det är vad jag ska ha idag. Henrik drog precis iväg och lekte med sina kompisar i skogen. Jag ska ta ut hästarna och sedan göra mig i ordning för att dra iväg till Luleå. Härligt! Har längtat efter en riktig shoppingrunda!

fet textHittade en bild på Nemo som valp. Sötnos. Helt otroligt hur han bytt färg. Tycker dock att det är väldigt snyggt att han är så röd.

Av Nina - 27 oktober 2013 06:56

Nu är det vintertid, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid...Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan. Nu är hela mikron i sovrummet och svår att använda...Jag höll på en timme iallafall - för det var väl en timme man skulle man skulle flytta klockorna??! Är helt slut! Det känns så onödigt på något vis...varje år samma sak och hela vintern måste jag nu vänta på att få mikron tillbaka till köket igen. Nu blev jag lite orolig när jag läste tidningen, att vissa telefoner och datorer är självgående...Undra vart jag hittar dem nästa söndagsmorgon när jag vaknar?!!

Av Nina - 26 oktober 2013 20:48

Har varit utan gardiner i köket och vardagsrummet så länge att till och med pappa börjat fråga när jag tänkt hänga upp gardiner i fönstrena. Tog tag i tråkaktiviteten idag. Bättre sent än aldrig ;)

Av Nina - 26 oktober 2013 13:55

Var förbi till min granne. Han ringde tidigare under veckan och ville att jag skulle komma förbi. Han ville nämligen ge mig en älgkrona. Fick själv välja bland ett antal av varierande storlek, alla prydligt uppsatta på sköld. Jag valde länge och omsorgsfullt tills jag hittade ett som jag ansåg passade just mitt hus. Inte för stort och inte för pråligt, utan helt enkelt lite lagom liksom.

Av Nina - 26 oktober 2013 08:25

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards