Min spanjor Dorado

Alla inlägg under februari 2014

Av Nina - 28 februari 2014 09:50

Ibland när jag bestämt mig för att bara slappa på soffan och glo på tv så byter mitt andra jag fokus. Kan sitta hur länge som helst och bara titta ut genom fönstret. Jag älskar att se Libero leka med Cielo. Han hoppar och skuttar. Manen flyger och han är bara så vacker. Trodde aldrig att han skulle leka så glatt som han gör nu. Tänk vilken lycka att få en vän!

Av Nina - 24 februari 2014 11:50

Tycker Libero i alla fall. Äntligen får han vila lite ;) Han har kämpat på i flera dagar med motionen. I lördags när jag longerat honom trött så dirigerade jag Henrik att hämta min ridhjälm. Räckte över longerlinan och han stod lika snällt som Libero medan jag hoppade upp. Vi skrittade några varv på en volt och det gick förträffligt. Blir så stolt över Libero när han håller sig på mattan.

Helgen har rullat på. Jag påbörjade rensningen av min garderob. Är inte klar, men oj vad fattigt det blir. Jag växer om magen så det knakar och det ena byxparet efter det andra får läggas åt sidan. Det är nog det värsta med att vara gravid. Har väldigt svårt för att kroppen byter form. Känns lite som för lilla Petite när sadelgjorden dras åt.

Vi var i går eftermiddag till Ikea. Spontantur. Köpte en hatthylla. Var nästan tomt på folk och vi kunde strosa på i vårt eget tempo.

Av Nina - 21 februari 2014 23:46

Trampade in på badhuset denna eftermiddag. Glatt köpte jag ett tiokort, bytte om och hoppade i plurret. Var härligt att vara tillbaka i bassängen igen. Taggad till tusen. Helt förberedd på att simma de 120 längder eller i alla fall de 80 som jag brukade simma som avslut till mitt styrketräningspass när jag bodde i Västerås. Har inte simmat på ett år men jag lät mig inte avskräckas.

Simmade en längd. Kroppen började att krampa. Simmade en till bara för att jag kände mig helt förvirrad över motståndet. Hade kramp i gäddhänget och fingrarna krampade. Stannade upp och vilade efter längd nr. 2. Stretchade loss och svor mig igenom tio längder. Då helt plötsligt så släppte det. Fick ihop 50 och hade kunnat simma 50 till men ansåg att tiden tickade och under den tid som jag brukar simma 120 längder så hade jag denna gång fått ihop ynka 50! Ska försöka slappna av och inte ha så prestige i detta. När jag simmat mina 10 ggr så kommer jag att vara på topp igen!

Av Nina - 20 februari 2014 19:40

...Jag bara hoppade och studsade av lycka. Konstigt nog så gör jag det än idag. Min dröm om Libero slog in och allt annat runt omkring mig kändes helt ofattbart. Att få nyckeln till en egen hästgård i handen. Jag trodde aldrig att mitt liv skulle kunna bli bättre än det var just då. Ofattbart tänkte jag då men lyckan har fortsatt att hagla över mig hela året och fortsätter än idag. Måste ibland stanna upp och låta verkligheten komma ifatt. Vill ju inte drabbas av hybris.

Från den dagen kändes det så länge till denna dag...

http://dorado.bloggplatsen.se/2013/02/20/9495451-living-my-dreams/

Av Nina - 19 februari 2014 20:24

Kommer ihåg hur jag öppnade brevet och sjönk ihop på golvet. Min älskade Dorado.

http://dorado.bloggplatsen.se/2011/02/19/4647045-hemsk-vecka/

Av Nina - 16 februari 2014 19:44

-Klart du kan rida. Om du har en häst som är lugn och stabil. Det går hur bra som helst att rida, så länge du inte ramlar av.

Vänder mig om och tittar på Henrik. Han väljer att möta mitt varnande rynkade ögonbryn med en tystnad.

-Bra, då blir det inga problem. Jag ler stort mot barnmorskan och tänker på min spanska kung. Han är varken lugn eller stabil. Ja, han är ju knappt inriden men jag litar på honom. Och ramla av, det passar jag mig för. Det gör oftast så himla ont.

Jag önskade mig en baby i julklapp och eftersom Tomten och jag är världsbundisar så har jag nu gått runt i tolv veckor med konstant trötthet och upprepade munkräkor. För alla som inte vet hur länge tolv veckor är, så vill jag bara förtydliga det med att det är TRE månader! Tre månader då jag varit så trött att jag endast orkat göra det mest nödvändiga.

Nu är det flera veckor sedan jag har kräkts i skottkärran när jag mockat och det känns inte längre övermäktigt att motionera pojkarna. Jag ser ljuset och börjar så sakteliga förstå att detta går alla igenom. Även om jag inte trodde att det skulle "drabba" mig. En gravid kvinna, med ett ständigt sug efter blodapelsin och saltlakrits, det är mitt nya jag.

Av Nina - 15 februari 2014 21:37

Vaknade tidigt och ville inte vara vaken helt solo så jag väckte självklart Henrik :) gav pojkarna mat och käkade frukost.

Tog ut Libero på lina och måste bara säga att den hästen är underbar att arbeta med när han är med på noterna. Allt satt på plats direkt idag och jag stod nästan handfallen. En nöjd pojke med en nöjd mamma fick gå in i stallet och tugga hö medan lillebror C fick komma ut. Han har ett sår på benet som jag rengjorde och tog sedan en lång och fruktansvärt snabb promenad. Han har en väldigt vägvinnande skritt min lilla ponny. Så nöjd när vi kom tillbaka. Jag var helt slut!

Mockade och tog ut dem. Ställde iordning i stallet så pojkarna skulle kunna vara ute länge. Gick in och packade en matsäck. Hjälpte gossen med skoteroverallen och så packade vi oss iväg på skotern. Blev grillat till lunch. Underbart gott.

Nu har jag precis nattat pojkarna. De såg så nöjda ut.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards