Min spanjor Dorado

Alla inlägg under april 2014

Av Nina - 30 april 2014 17:08

Henrik kan inte sitta still. Han är så i gasen för att han ska få elda majbrasa. Vad är det med pojkar och eld? Vad är det som är så fascinerande med det? Tur att det är dopparedagen idag även om timmarna går sakta för honom.

I går var vi till MVC. Där mätte barnmorskan magen och kände på babyn. Allt verkade normalt...till hon skulle kolla hjärtljuden. Då hörde man tydligt hjärtljuden men man hörde även en ponny galoppera. Babyn kan göra galoppljud! Precis vad jag önskade ;) Barnmorskan skrattade gott och konstaterade att till och med babyn är hästtokig. Men det visste jag ju redan!

Av Nina - 30 april 2014 14:49

Av Nina - 30 april 2014 14:47

När jag hämtade in pojkarna från hagen i går så bestämde jag mig. Tog mod till mig och spolade benen på Libero. Han var dödsskraj men stod snällt som fastfrusen i marken och darrade. Spolade länge och omtänksamt. När jag var klar fick han godis och massor av beröm. Bästa Libero. Var så stolt.

Eftersom Cielo skulle komma ut på motionstur så valde jag att spola hans ben också. Hör och häpna, men han fick tokspel. Till slut orkade jag inte hålla honom och allt jag såg var en hästrumpa som lämnade gården i full sken. Suckade, reste mig upp från marken, borstade av byxorna, hämtade bilnyckeln och åkte iväg bakom honom. Han hade följt järnvägen och lyckats vika av efter vägen där vi brukar köra. Där hittade jag honom. Han kom mot bilen i full fart och gnäggade. Då var han varken en tuff eller stor pojke längre. Då var han mammas fölunge. Tog fast honom, låste bilen och startade apostlahästarna för den långa promenaden hem igen. Väl hemma tog jag longerlinan och fortsatte att terapispola. Fick inte komma nära med vattnet och han sprang runt mig i vild panik. Fortsatte att spola på benen i hopp om att han skulle ta in tempot. Efter många om och men stannade han. Berömde och spolade klart. Han stod stilla och lät mig göra rent. Han har ruskig kondis denna lilla häst. Var inte ens trött. Ställde in honom i boxen och konstaterade att han fått sitt motionspass, och jag med för den delen.

Gick ner till stallet sent på kvällen för att kolla att allt var ok. Känns skönt att kunna smyga in dit när helst jag känner för det.

I morse när jag öppnade dörren så studsade Libero upp från spånet. Han hade försovit sig. Han brukar alltid vara vaken när jag kommer på morgonen. Denna morgon såg jag dock inte hans vita huvud i fönstret. Cielo sov hårt. Det gör han alltid. Men denna morgon blev han så rädd när Libero hoppade upp att han gjorde samma sak. När han såg mig så drog han världshistoriens största och längsta gäsp. Tröttmössa. Han är en riktig tonåring. Sover så fort jag lämnar stallet.

Av Nina - 27 april 2014 20:33

Henrik skulle denna eftermiddag gå runt min skog med GPS för att kolla lite. Jag som höll på att mocka nappade snabbt på att hänga med. Är en fördel att veta vad man äger...har jag hört. Jag vill mer veta vad jag kan skövla för att bygga ett ridhus ;)

Vi trampade iväg, kändes först ganska kul. Efter ett tag blev jag dock trött och frågade om det är långt kvar. Det var det självklart inte. Bara 197 meter till åt det hållet sa han och pekade. Jag tittade på vattnet och snön. Bestämde mig för att avvika. Hittade då en väg som min pappa kört med fyrhjulingen och skotern. Där gick det utmärkt att färdas. Tjoade till Henrik och hittade honom tillslut mitt i skogen.

Hela förmiddagen och eftermiddagen har vi släpat ris från ena hästhagen. Pappa och farbror polisen har avverkat. Henrik är nöjd. Han har fått köra sexhjulingen och lasta riset på vagnen. Vissa är mer lättroade än andra. Jag fick gå in och vila, kände att jag fick ordentliga sammandragningar när vi lastat näst sista gången. Nu är jag piggare igen och har landat ändan i soffan för att jobba lite.

Av Nina - 26 april 2014 18:26

Oj, vad roligt det är med babykläder. Har varit med mamma och shoppat idag. Hittade massor med fina saker!

Önskar att jag visste om det blir en pojke eller en flicka. Hittade mängder av fina tjejkläder. Men killar kan ju ha rosa och killar kan ju ha klänning. Eller?

Till mig själv hittade jag en marinblå blus och en svart tröja. Passade perfekt till min växande mage!

Av Nina - 24 april 2014 08:04

Jag hann bara släppa ut hästarna, vinka av Henrik och Isak och ta fram brödet så såg jag någonting underligt ute på gräsmattan. Lilla C hade minsann hittat ut ur hagen och stod glatt och tuggade några gröna grässtrån. Drog en lång suck, klädde på mig och gick ut. När jag kom gåendes över gräsmattan kastade han en snabb blick på mig, tog några hastiga tuggor och vips så var han tillbaka i hagen som att ingenting hade hänt. Jag svor, höjde tråden och satte dit en extra. Blir galen på att han hela tiden hittar på bus.

Av Nina - 23 april 2014 17:41

För inte alltför länge sedan gick knapparna i köksfläkten sönder. Den fungerar med andra ord lite smådåligt. I måndags var hela golvet i köket fullt av vatten. Diskmaskinen hade bestämt sig för att tömma ut vattnet över hela golvet. Den hade dött. I dag var det tvättmaskinens tur. Den körde i gång och tog in vatten helt som vanligt. Plötsligt stannade den och rusade igenom alla program. Tog inte mer är tre minuter att tvätta sig igenom ett 60 graders program. Den är officiellt död.

Då fick jag panik! Mycket kan jag vara utan men jag kan inte vara utan tvättmaskin. Nu är allt lugnt. En ny maskin är beställd och på väg. Är här om 2-5 dagar.

Mormor och morfars älskade serie av svensktillverkade Cylinda går härmed i graven. Allt kommer att bytas ut och märkena kommer från och med nu, inte att matchas.

Av Nina - 23 april 2014 12:29

Håller på att planera hur det ska se ut i min sadelkammare. Hittade en gammal bänkskiva i uthuset. Den är röd och vit i något perstorpsmönster. Utgick i från den och hittade ett Forbogolv som jag nu ringt och kollat upp. Det ser ut så här:

Känner mig nöjd med mitt fynd. Konstaterade sedan att jag ska ha samma golv i köket och hallen inne i huset! Kommer bli skitsnyggt.

Har städat denna morgon. Skittråkigt men måste påbörjas. Är förkyld och låg däckad hela dagen i går. Idag orkar jag vara igång i alla fall. Det är ju skönt. Ska påbörja putsning av några av de 711 fönster som finns i huset, men eftersom det lät så himla tråkigt så bestämde jag mig för att färga håret i stället. Inte så kul det heller förstås men vad gör man inte?

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards