Min spanjor Dorado

Alla inlägg under maj 2014

Av Nina - 29 maj 2014 21:21

Av Nina - 27 maj 2014 18:34

Storforsen, det var dit vår resa tog oss idag. Storforsen fascinerar och får en att hitta ett lugn. Beror på många saker men en av orsakerna kan vara för att dånet från forsen är öronbedövande. Du tvingas att prata med dig själv och ingen annan eftersom ingen annan hör vad du säger. Att få ta del av någonting så vilt och okontrollerat är en upplevelse få förunnat. Just denna fors är Europas största obundna fors med en fallsträcka på fem km och en fallhöjd på 82 m. Det kan inte ge en någonting annat än en hissnande känsla.

Av Nina - 26 maj 2014 22:51

Har landat på hotellrummet i Älvsbyn. Är trött i kroppen. Kotten och jag ska snart bädda ner oss. Det har varit en intensiv dag. Har inte lagt ut en enda gravidbild. Brukar bara skicka dem till Henrik. Så detta blir bloggens första.

Vi har varit i bagarstugan hela dagen. Vi har bakat mjukkaka. Hur kul som helst att se hur ungdomarna engagerar sig i någonting som ingen av dem någonsin provat.

Trollskogen. Såg dock inte ett enda troll.

I morgon åker vi ut till Storforsen. Ska bli kul.

Av Nina - 24 maj 2014 23:13

Luften har varit tryckande hela förmiddagen och hela eftermiddagen. Sedan kom regnet. Usch, vad jag inte gillar regn. Har byggt ut pojkarnas hage så nu går de och äter gräs. De får gå i hagen med minst gräs i så de får vänja magen lite till innan de får ta sig ann nya vidder. De verkade nöjda.

Jag pausade lite i hagbygget eftersom det var varmt och svettigt. Plockade rabarber och gjorde kakor och rabarberkräm. Mums.

Utöver detta har det inte hänt någonting extra vagant idag. Magen växer och babyns sparkar blir tydligare. Ibland alltför tydliga.

Av Nina - 21 maj 2014 21:18

 

Stirrade på den vita väggen. Den kändes precis lika tråkig som min dag. Plötsligt rafsade jag runt bland penslar och färger. Gac loss för min uttråkade själ. Cielo tonade upp på den vita väggen. Två hästar till är skissat upp men jag visar dem inte ifall jag ångrar mig.      

Jag har inte dryftat detta med Henrik. Han är inte hemma. Jag fick ett infall. Han hade ändå tänkt tapetsera den väggen så då kan jag lika gärna kladda på den. Helt plötsligt kanske han kan tänka sig att ha tre hästar på väggen. Får försöka säga till honom vad dyr denna målning skulle vara om den skulle vara målad i någon annans hem   .


Många, många timmars arbete återstår men det känns kul att få kladda lite och jag längtar efter att få ge Cielo liv!

Av Nina - 21 maj 2014 00:27

Om jag får bestämma...

Selma Ronja Viola Forsberg
Hans Vilgot Gösta Forsberg

Är ännu osäker på tjejdelen men pojknamnen är jag helt säker på!

Av Nina - 20 maj 2014 20:04

Vår lilla baby har fått sig en check idag. Hon följer nu kurvan som ett textboksexempel. Hon har vuxit tre cm. Starka fina hjärtljud och hon är fortfarande lika livlig som sin mamma! Jo, jag är säker på att det är en hon! Alla andra tror dock att det är en han.

Av Nina - 20 maj 2014 20:01

Sedan han var på verkstan sist för att byta ut hött och mött så har han varit lite skum. Har nu visat sig att bromsarna ligger på hela tiden. Jag har inte märkt nåt. Har bara höjt stereon och gasat lite mer. Då slutar han att gnissla och skrapa. Nu ligger det dock nya bromsskivor i bagaget och till helgen ska han äntligen få lite omvårdnad. Som med allt annat som har med Mavericken att göra så var de dessutom skitdyra. Han är så väldigt exklusiv. Det märks i plånboken. Den glappar alltid tom när han fått nåt. Hur många därute tankar sin bil för 750kr varannan dag? Nä, tänkte väl det. Det gör jag i alla fall. Känns som att Mavericken hänger löst. Trots detta så kanske han får sig en svängom med tvättsvampen i helgen. Då blir han säkert nöjd. Undra om han blir mindre törstig då?

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards