Min spanjor Dorado

Alla inlägg under juni 2014

Av Nina - 30 juni 2014 16:00

Hämtade hem pojkarna direkt efter frukost. Men innan vi åkte så longerade jag Libero. Jobbade med galoppen och han var riktigt fin.

Henrik håller på att lägga golv. Det blir SUPERFINT!

Jag har målat vaggan klart och madrassen är på plats. Nu ska jag bara fixa sängkläderna. Känner mig nöjd. Har även bakat en liten gräddtårta. Hoppas den blev god. Har inte smakat ännu.

Glömde nästan. I vårt sovrum så finns det en dörr. Den har varit tapetserad med väv. Skitfult. Jag bad Henrik ta bort väven så jag kunde se om dörren gick att måla. Detta är vad vi hittade!

Känner mig väldigt nöjd! Den var ju hur fin som helst. Hur kan man täcka över någonting så fint med någonting så fult? Denna dörr kommer passa superbra till de nya väggarna.

Av Nina - 29 juni 2014 21:46

Tittar ut genom köksfönstret. Dricker ett glas med vatten när det plötsligt flyger ner ett parkettgolv från fönstret på övervåningen. Tror snickarpelle är igång. Han skulle måla taket. Verkar som att han är klar. Vart ska vi sova i natt? Klockan är 21.30

SnickarHenke har varit väldigt aktiv idag. Han har gjort klart tvättstugan och jag har fått flytta in grejorna. Känner mig VÄLDIGT nöjd. Det är hur fint som helst! Han är bara så mycket bättre än alla andra min Henrik.

Och det bästa av allt är att jag fått packa in de babykläder som jag tvättat. Söta små plagg som nu ligger redo i lådan. Bara väntar på sin ägare.

Har börjat måla vaggan. Känner mig nöjd. Har även försökt vara ute en del eftersom vi har haft toppenväder. Har tvättat vardagsrumsmattan med högtryckstvätten. Den verkar ren nu. I morgon ska jag dammtorka och skura nedervåningen. Men först ska vi hämta hem hästarna. De ska få nya fötter på tisdag.

Ja, bilden talar för sig själv. Han har flyttat på trädgårdsmöblerna i alla fall. Alltid något :D

Av Nina - 27 juni 2014 20:38

Plötsligt så fungerade det! Jag hade ut Libero på lina. Har så länge kämpat och tragglat med att kunna galoppera honom på volt men det har gått väldigt dåligt. Idag kände jag att det kommer fungera och det gjorde det! Jag sa bara galopp och då föll han in i galopp. Inte helt galen överilad galopp utan en ganska lugn och stadig sådan. Tyvärr flög det en framsko men det gör inget. Hovis kommer på tisdag och jag kommer låta honom vara lite barfota. Använder inte Libero så mycket och han går bara på gräs. Cielo får dock behålla skorna eftersom han ska köras efter grusvägar.

Det är så typiskt att telefonen låg kvar i bilen när det gick så bra för min diamant. Hade varit roligt med lite bilder. Men jag känner mig även nöjd med bilderna i mitt huvud. Libero är verkligen unik, han bjuder på både högt och lågt. Idag var det dock bara högt.

När jag skulle hämta honom från hagen så hade jag med mig Isak. Han är inte alls lika rädd för hästarna längre. Pojkarna skötte sig och det gick smidigt att få med sig Libero. Det bara svischade till så var grejorna på. Henrik höll i medan jag klädde på. Han är så bra med hästarna och de gillar honom. Libero håller sig alltid lugn trots att han garanterat känner att Henrik inte är så van. När Libero motionerat klart så stod han snällt när jag tog av han grejorna och även när jag baddade honom med vatten och sprayade myggmedel. Tänk om alla dagar kunde vara precis så här enkla!

Av Nina - 26 juni 2014 23:09

Varje gång jag tänker på Emme så tåras mina ögon. Saknar henne så att ord inte kan beskriva. Det känns jobbigt att en del av mig finns kvar i Västerås. Emme, Milla och Näs. Saknar Anne och att tillsammans kunna leka med hästarna till sent på kvällen. En vecka går fort och hade det inte varit för att Henrik lämnades kvar här hemma så hade jag nog lätt kunnat stanna många veckor till. För jag saknar honom också. Men saknad betyder kärlek. Att sakna Emme visar mig egentligen bara hur mycket jag älskar henne.

Idag har vi varit till barnmorskan. Kotten följer kurvan och har vuxit två cm. Alla mina värden såg bra ut. Det är verkligen kors i taket! Har aldrig varit så frisk som jag är nu :D Är verkligen i toppskick!

Var till pojkarna nu på kvällen. De var så kelsjuka. Libero och jag har fortfarande våra missar i kommunikationen och för några veckor sedan vägrade han i flera dagar att släppa mig nära honom eftersom jag sprayat honom med myggmedel. Han är inte alls förtjust i det. Nu är han dock sitt vanliga jag igen och tackar inte nej till en mysstund i hagen. Jag hade verkligen inte kunnat få bättre hästar än de jag har nu. Cielo kommer och springer mot mig när jag ropar på honom. Tänk den lilla fölungen som vägrade att låta sig fångas in kommer nu helt självmant med spetsade öron. Fina lilla C. Libero blir bättre och bättre hela tiden, men han är otroligt känslig och jag passar mig för att göra bort mig med honom. Han blir så skygg då och släpper mig inte i närheten på flera dagar. Är som att han vill visa och säga att jag ska ta och tänka över mitt misstag. Men han har personlighet och det gillar jag.

Av Nina - 25 juni 2014 13:29

Idag är Henriks födelsedag. Steg upp tidigt och började baka. Gjorde alternativa syltkakor.

Chokladmuffins med lava, enligt Isaks önskemål.

Och sist men inte minst gjorde jag min allra första tårta...ever! Känner mig rätt nöjd. Hade med mig Emme när jag köpte marsipanen, därav turkosa grisar i stället för rosa. Hon menade på att Henrik inte gillar rosa. Så jag valde den enkla vägen och satsade på djupfrysta grisar. Det passar i och för sig denna sommar. De blir garanterat lite blå om de badar en dag som denna.

Av Nina - 23 juni 2014 23:07

När jag ställde i ordning frukost i morse så dirigerade jag Emme att hjälpa till. Hon ställde fram tallrikar och glas. Plötsligt satte hon sig ner på sin stol och tittade ut genom fönstret. Jag frågade henne vad hon såg? Hon svarade att hon inte såg någonting särskilt. Efter ett tag kom det, orden, kniven som vred om i mitt hjärta.
-Jag önskar att du aldrig flyttat.
Jag höll tag i kylskåpsdörrens handtag och sa:
-Men är det det du sitter och tänker på?
-Jag vill inte att du ska åka i morgon. Det skulle vara så mycket roligare om du var här med mig hela tiden. Då skulle jag inte behöva gå till dagis. Jag kan i stället vara med dig hela dagarna. Och med mitt syskon som du har i din mage.

Emme har inte riktigt förstått det här med kusiner och syskon. Hon tycker att babyn i min mage blir hennes lillebror eller lillasyster. Men det är ok, vem bryr sig? Det viktiga är trots allt att man älskar varandra, precis som den man är.

Av Nina - 23 juni 2014 21:54

Gått in i vecka 34. Börjar bli väldigt trött. Stor del av dagen går åt till att vila och ta igen mig. Mellan det orkar jag vara aktiv. Var ut till Näs i går kväll. Det var så himla roligt att träffa alla igen! Längtar tillbaka dit. Direkt jag klev ur bilen slog det nyslagna höet emot mig. Underbart! Älskar doften av nyslaget hö och ljudet av fläktarna som torkar det. Anne mötte upp och gav mig en rejäl kram. Hon hade med en present till mig. En alldeles perfekt och underbar present. En fotobok som summerar vår tid på Näs gård. Bjuder på några delar ur boken.

Tack, snälla, snälla Anne! Du gjorde mig så glad!

Av Nina - 21 juni 2014 23:48

Jag älskar Parken Zoo. Trots att jag bara har 50 dagar kvar och är lite tung om magen så gick det lekande lätt att vandra bland djuren. Hoppade dock reptilerna efter att jag läst varningsskylten om gravida och salmonella. Blä, nåt sånt skit vill jag inte ha! Surikaterna är mina favvosar. Önskar att jag kunde ha en sådan hemma. De verkar så sociala. Och fotovänliga. De gömmer sig verkligen inte, de kommer snällt fram och ställer upp sig så man kan ta bilder i alla vinklar.

På miniZoo fick vi komma nära en vallaby. Han blev dock så trött av solen så han däckade.

Vi hälsade på hos ponnisarna och matade alpackorna.

Jag köpte en liten alpacka till Kotten. Eftersom hon var med men inte kommer att komma ihåg någonting. Den kommer vara fin i spjälsängen.

Isak fick en t-shirt med rivmärken på både ryggen och ena ärmen.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards