Min spanjor Dorado

Alla inlägg under juli 2014

Av Nina - 28 juli 2014 18:56

Det är lite min grej...verkar det som. Vi drog iväg ut på sjön i förrgår. Var ute från 21.30-23.15 Med oss hem hade vi sju riktigt stora abborrar. Det var dock inte min förtjänst. Fick typ två. Jag provade att fiska på lite nya sätt. I säkert 20 minuter använde jag mig enbart av ett blänke, ingen krok. Att fiska med krok är bara för fegisar. Att jag däremot inte fattade att fisken som nappade tagit den med sig kroken tycker jag inte alls verkar konstigt.

Min andra blunder var när jag skulle släppa ner linan efter att Henrik fixat en ny krok. Linan nådde aldrig till botten. Helskumt. När jag efter ett tag reagerade på att det måste vara väldigt djupt här och började fixa med mitt spö i hopp om att få en förklaring till det plötsliga djupet så kände jag att någon drog i min lina. Hade inte ens hunnit sänka draget så hade någon nappat. Vevade för kung och fosterland. Lyckades få den starka och ock så stora fisken fast i repet till ankaret. Suck. Henrik fixade och vips så var fisken på plats i båten.

När vi sedan skulle hem så började jag att dra upp ankaret. Jag drog och drog men inget hände. Jag hade fått "bottennapp"! Jag tittade på Henrik och konstaterade bara att jag måste ringa pappa, han får komma och hjälpa. Henrik skrattade försiktigt och frågade vad jag tänkt att han ska göra? Hoppa i och lirka loss det? Hur skulle jag veta? Tur att Henrik var med för han fixade loss ankaret.

[Bild]

Av Nina - 27 juli 2014 22:15

Håller på att försöka läsa lite om förlossningen. Blir bara helt slut när jag tänker på det. Tvingar mig igenom böckerna och alla säger de att om man är väl förberedd så klarar man förlossningen bättre. Förberedd, jag är inte förberedd. Om jag fick bestämma så skulle babyn kunna stanna där den är. Att föda barn verkar alldeles för läskigt och inte alls likt när ett föl kommer till världen!

Min kusin var förbi idag. Var så länge sedan jag träffade honom. Han hjälpte Henrik att spika staket. Det blev fint.

[Bild]

[Bild]

Jag passade på att åka hem börja klippa gräsmattan. Då, helt plötsligt så mulnade det på och åskan började mullra. Var skönt att få lite regn även om det bara var en fjärt i rymden :P

Av Nina - 25 juli 2014 20:33

Ligger och tar det lite chill jag, Nemo och Kotten. Henrik bygger badrum. Verkar lite svettigt men tror han börjar bli klar inför flytspackling. Det känns skönt.

Surfar runt lite, funderar på att packa bb-väskan. Måste bara veta vad en sådan ska innehålla. Läste att det är bra att packa den i vecka 35. Det betyder att jag är tre veckor försenad. Men det gör inget, för Kotten ligger snällt kvar i magen och har det bra. Får ta tag i det i morgon i stället. Är ingen panik, Milla och Peter packade innan de åkte in så då har jag gott om tid på mig. Är inte beräknad förrän om 16 dagar. Måste hinna städa och måla stallet innan dess. Det är det viktigaste. Och att toan blir klar. Har sagt till Henrik att jag vägrar att föda innan toan är klar. Bara så han vet. Han tyckte att det lät bra.

[Bild]

Av Nina - 24 juli 2014 23:49

Pojkarna har fått sig var sin longering, svettvätt och utöver det har jag dränkt dem i myggmedel. Att longera sig innebar denna kväll att spela Allan om man hette Cielo. Han hoppade och studsade i longerlinan. Det flög hovar och ben överallt. Jag petade till honom på bogen för att flytta honom ifrån mig när vi skulle gå från hagen. Responsen jag fick var att han kastade upp sitt bakben i mitt ben. Aj! Själva longeringen gick dock bra.

När det var Liberos tur gick han snällt med Henrik ut ur hagen. Han tog på sig grejorna och gjorde sitt jobb. Han stod snällt när jag baddade honom med vatten och sprayade på myggmedel. Blev imponerad av hur han uppförde sig. Var verkligen som att vända handen om man jämför honom med sin lillebror. Bästa Libero. Han börjar att bli så mogen.

Av Nina - 24 juli 2014 13:26

Vi målade till strax efter tolv. Henrik håller på att bygga en ridbana. Jag har bestämt att det ska vara rött staket. Tror och hoppas att det blir fint.

När vi målat klart gick vi ner till pojkarna. De mötte upp för att smörjas in med lite myggmedel.

Av Nina - 23 juli 2014 13:19

Jo, så kallade vi Henrik i går. Vi klev ur båten halv elva på kvällen. Jisses vad vi fiskat. Vi hade inte riktigt koll och hade visst varit borta rätt många timmar. Men tiden går fort när man har roligt och roligt det hade vi. Jag hann bara sänka ner draget så satt första fisken på. Efter det började vi dra upp fisk efter fisk. Det var helt galet. Fick några riktigt fina matfiskar. 


[Bild]

Att Emme inte ledsnade var helt otroligt. Då kanske ni förstår hur mycket det nappade. Var hela tiden någon som hade fisk på kroken.

När vi äntligen kom i land så tvättade vi ur båten och begav oss till bilen. Där möttes vi av Henrik samt hans mamma och pappa. Vår pappa hade ringt honom för han hade försökt få tag på oss och kolla så det inte hänt något. Men eftersom alla vi har abonnemanget tre på våra telefoner så hade vi noll mottagning. När vi satt på sjön hörde vi en fyrhjuling som körde efter vägen. Vi skrattade för oss själva och skämtade att vi kanske måste åka i land innan sjöräddningen eller Henrik kommer för att kolla vart vi tagit vägen. Men det nappade fortfarande så vi satt lugnt kvar ett tag till. Blev några timmar. När vi kom till bilen så fick Emme fick syn på Henrik och ropade:
-Titta Nina, nu kommer sjöräddningen Hendrik. Han har nog saknat oss.

Av Nina - 21 juli 2014 21:30

Jisses, vilken hetta. Har legat i poolen i stort sett hela dagen. Det var skönt. Att ligga i vattnet känns helt rätt just nu. Babyn verkar pigg och glad. Gillar också att bada i poolen. Nu är det bara 20 dagar kvar. Det känns helt ok. I morgon ska jag nog packa väskan så den är klar. Jag ska även få tillbaka Mavericken i morgon. Som jag saknat honom. Han har i flera veckor väntat på att få komma in på verkstaden och i morgon är det äntligen dags. Klockan sju på morgonen ska han infinna sig. Hoppas de kan laga min fina bil.

Av Nina - 20 juli 2014 18:51

Tog lite bilder på pojkarna innan jag somnade.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards