Min spanjor Dorado

Alla inlägg under oktober 2014

Av Nina - 31 oktober 2014 21:27

Det löser sig med inridningen av Libero. Jag kommer få hjälp på hemmaplan. Skönt att slippa åka till ridhuset för att få hjälp. Har en granne som jag känt sedan jag var väldigt liten. Brukade hänga hos henne i hopp om att få rida på hennes hästar. Och det hände ibland! Lycka. Hon kommer att hjälpa mig. Det är därför jag valt min rubrik. Hon förlorade sin man i denna hemska sjukdom för bara några veckor sedan. Jag är glad för att hon har sina hästar. Hästar är verkligen bra för ens själ. Nu får hon dessutom pyssla med Libero som hon verkar ha ett väldigt gott öga till. Känns skönt för mig att få en chans att kunna hjälpa henne genom allt det jobbiga. Är väldigt tacksam för att hon vill ställa upp på att få mig tillbaka upp på hästryggen igen.

Av Nina - 30 oktober 2014 20:09

Henrik piffar på. Nu sitter handtaget till tvättstugan på plats. De nymålade garderobsdörrarna har fått nya handtag. Dörren till pannrummet är spacklad, slipad och redo för en sista strykning. Grejorna till handfatet i badrummet har kommit och jag hoppas, hoppas att allt ska komma på plats i helgen. Ska bli så fett nice att kunna borsta tänderna i badrummet!

Av Nina - 30 oktober 2014 16:17

Nu är den här! Oj, oj, oj vad spännande! Helt sjukt snygg är den också!

Det bästa av allt är att den 8 november så sker det! Jag kommer ha mottagning överallt. Mitt abonnemang hos 3 löper ut och Telia kopplas på. Då har jag mottagning och alla kan nå mig precis när ni vill! Samma nummer som förr.

Av Nina - 29 oktober 2014 16:37

Vi ska åka ner till Västerås nu i mitten av november. Ska bli så kul att komma ner! Det tycker Emme också. Hon är redan i gasen över att Hugo ska komma. Blir en lång väntan för henne.

Av Nina - 27 oktober 2014 12:58

Lät Libero gå naken efter att vi motionerat. Det var ett dumt drag. Från min sida. Helt plötsligt var min vackra vita häst inte vit längre :( Men han var nöjd, å så nöjd. Bättre överraskning hade han inte kunnat få!

Idag fick Cielo komma in först på ridbanan. Jag klädde på honom sadeln och han stod helt stilla. Tror jag ska grundjobba honom och börja rida in honom till jul. Tror han börjar bli redo och då borde jag vara lite mindre tjock :D Jobbade honom riktigt länge och han var med på allt spännande som hände. Han fick hoppa några skutt, prova att longera sig med inspänningstyglar och som avslut tränade vi vid hand. Han behövde verkligen det. När jag ville flytta honom åt sidan så vägrade han. När jag petade på honom med pisken så sparkade han. Tog dusten på en gång och när vi var färdiga så gick han lugnt och fint åt sidan när han fick min signal, åt båda hållen. Han backade på min signal, följde bakom mig och stannade på signal. Fina lilla C.

Libero fick jobba sig vid hand. Träna sig i att böja, ställa, och att hela tiden hålla sig lugn. Det är inte alltid så lätt. När han visade att han vågade så fick han ta några varv i trav runt på en volt. Då kände han att han var duktig.

Älskar att ha en pojkvän som är nästan lika bra som jag själv på att bygga saker. I går kom han på att han skulle bygga en låda så det inte blir så mycket höspill. Pojkarna verkar supernöjda. Han har dessutom byggt finesser så de ska komma åt höet från alla håll. Två högre väggar och två lägre väggar, hål underifrån så de ska kunna rycka det hö som ramlat på marken. Jag känner mig också väldigt nöjd.

Avslutade med att försöka städa i lösdriftshallen. Cielo har rumsterat där när det snöat och regnat. Han har halmat ordentligt så det inte ska bli kallt. Han har med andra ord rivit ut hela balen. Jag mockade och kastade överflödig halm in i ett hörn. Skrattade för mig själv. Han är lite småkul den där hästen. Han är verkligen inte som alla andra, men jag har ju format honom själv.

Av Nina - 27 oktober 2014 07:48

Frukost är mitt favoritmål på dagen. Får jag inte äta frukost i lugn och ro så blir min dag oftast skit. Denna morgon sitter jag här med mina vapendragare, Nemo och Hugo. Å, vad trevligt vi har. Inget gnäll. Vi bara skrattar, pratar och gungar. Ja, Nemo tigger en hel del, men det hör liksom till hans personlighet. Den kommer jag inte undan, har själv fostrat honom. Jag har pratat med Hugo om hur dagen ska se ut. Först ska vi chilla, äta, bajsa, rapa och byta blöja. Sedan ska han sova så mamma kan leka med hästarna. Han godkände planen, hoppas han håller sig till den :)

Libero gjorde ett riktigt bra pass i går. Har inte haft på honom sadeln på hela sommaren så jag var lite spänd på hur det skulle gå men visade sig vara helt i onödan. Han rörde inte en min. Bästa Libero. Vi tränade oss i att faktiskt kunna gå i ett väldigt lågt tempo, det är inte Liberos grej men han fixade det! Galant.

Av Nina - 26 oktober 2014 08:16

Vaknade halv fem och kunde inte somna om. Ammade och började kolla tv. Huvudvärk som attan och pigg som en mört. Jag älskar att gå över på vintertid. Känns lite tråkigt att jag blivit snuvad på konfekten. Tur att lilla Hugo ställer upp på att uggla med mamman så tidigt. Tyvärr somnade även han när han var mätt och belåten.

Av Nina - 24 oktober 2014 14:56

Jisses, vilken snygg tröja! Kotten är verkligen supernöjd!

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards