Min spanjor Dorado

Alla inlägg under februari 2015

Av Nina - 28 februari 2015 18:29

Jag saknar min vän. Vi hade så roligt tillsammans. Nu hade vi precis tagit in hästarna och väntat på att ridhuset skulle bli ledigt så vi skulle kunna löshoppa. Jag saknar att löshoppa, och Cielo med. Jag saknar mina stallkompisar som gjorde hästlivet så roligt. Det hade inte känts fullt lika tråkigt med en halt häst om jag haft dem. Jag var så inställd på att få rida i morgon. Mamma skulle komma och hjälpa mig att hålla så jag kunde sitta upp. Jävla skit och helvete!

Av Nina - 28 februari 2015 13:10

Kotten somnade. Jag hämtade Cielo och selade på honom. Han trampade på lugnt och stabilt. Det är en fröjd att sitta i speedcarten bakom honom. Moffa fick stanna kvar hemma och vakta barnet. Han gjorde det väldigt bra för kotten sov fortfarande så jag hann även mocka.

Libero underhöll sig själv genom att peta bort bootsen och bandaget. Han hade även lyckats få en skada på ena bakbenet. Suck! Jag som gjort så ordentligt i morse.

När jag skulle ta in Libero så tryckte Cielo sig ut genom grinden. Grrrrrr. Då tänkte jag många fula tankar om honom. Superglad trampade han iväg upp till hästrädda grannen. Han var dock inne och det var tur!

Av Nina - 28 februari 2015 07:04

När jag tog ut hästarna så kändes det som att Libero kom på efterkälken. Vände mig om och min älskade häst var halt! Neeeej! Han har fått ett sår i kronranden i onsdags efter att han lyckats trampa sig. Kunde se att han var lite svullen. Glömde att rengöra såret i går efter att jag tagit in dem. Typiskt! Får öppna upp det ordentligt idag. Kan ju vara en ficka som samlat baciller och spån. Får gräva lite och linda om. Han får äta sin frukost först så är han gladare.

Av Nina - 27 februari 2015 20:47

Hästarna är inne. Snöstormen är ett faktum. Vi har dragit filten över fötterna och njuter av kvällens lektyr.

Vi har spenderat en dag i Luleå. Shoppat massor med nya kläder till Hugo. Mamman fick ingenting, konstaterade det när jag kom hem. Nu ska vi chilla. Lite bilder som piggar upp.

[Bild]

Av Nina - 26 februari 2015 08:36

I går var det den dagen för så många år sedan som jag fick lämna bort min underbara Dorado och bara få tillbaka grimman och grimskaftet. Jag försökte att inte tänka så mycket på allt men innan eftermiddagen var här var migränen ett faktum. Jag blir sjuk denna dag, är så länge sedan och förmodligen psykiskt men om jag är sjuk så behöver jag inte tänka på det. För att tänka och komma ihåg gör alldeles för ont.

Av Nina - 25 februari 2015 15:00

Har påbörjat Hugos babyalbum. Känner mig rätt nöjd så här långt.

Innan jag kom igång med albumet så fixade jag min temugg. Blänker lite väl mycket men ni förstår hur den ser ut nu i alla fall.

I går hade jag pysselmys i stallet. Pojkarna var mycket nöjda. Jag dränkte Libero i CowboyMagic och flätade manen. Svansen borstades så den fick en underbar lyster. Idag regnar det. Grrrr. Provade min nya borste. Den var superbra!

Av Nina - 24 februari 2015 08:45

Av Nina - 22 februari 2015 22:06

Idag har vi bara varit. Vi har spenderat hela dagen hemma och njutit av att umgås, Henrik, jag och vår älskade Kotte.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards