Min spanjor Dorado

Alla inlägg under april 2015

Av Nina - 30 april 2015 15:47

Bästa Kotten. Han somnade efter lunch. Jag fixade lite i stallet. Eftersom morgonfixet tog för länge så hann jag inte longera Libero. Fick dock ut honom efter lunch. Han blev lika glad som alltid när det var han som fick grimman på sig När jag kom ner till hagen. Drog av mängder med löshår och gjorde honom redo att gå ut. Då vaknade Kotte. Suck. Han är lite grinig just nu eftersom han håller på att få sin första tand. Jag chansade dock. Ställde vagnen så han kunde sitta och titta på när jag longerade. Han var väldigt nöjd med det. Jag fick jobbat klart Libero och sedan stannade vi ute Kotte och jag. Superhärligt väder. Solen strålade och värmde så gott. Nu i kväll blir det Cielos tur. Han ska få dra vagn. Söva Kotten.

Av Nina - 30 april 2015 15:36

Av Nina - 29 april 2015 18:17

Vilket väder det varit idag. Vi har varit ute nästan hela dagen. Tog en promenad i morse. Sedan fixade jag och min granne med gräset. Har tagit bort lite gräsmatta så jag ska kunna grusa. Ska ha en stor del av gården grusad. Har beställt grus och det kommer nog nästa vecka.

Sedan kom vår hovis. Han lekte lite med Hugo sedan slocknade barnet och hovis fick snällt gå ut i stallet och ta tag i det arbetet. Cielo fick skor fram i alla fall. Får se hur det ska gå. Men jag anser att han behöver skor fram iaf om han ska gå att köra.

Hästarna är inte bästa kompisar ute så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Cielo laddade och sparkade på Libero i går när jag stod och betraktade dem. Han kör riktiga fulsparkar och hårt sparkar han.

Av Nina - 28 april 2015 18:54

Hugo sitter i sin gåstol. Han tittar på när jag rengör Cielos nya sele. Det verkar vara väldigt intressant. Nu ska den bara torka så ska jag smörja den. Blir fint med brunt. Har gjort i ordning det nya tränset och satt dit det nya novabettet. Kommer att bli så fint.

Av Nina - 27 april 2015 18:31

Klev ut från stallet när jag mockat. Plötsligt stod jag öga mot öga med en ren som stod och åt från en öppnad höbal. Jag smög försiktigt tillbaka in i stallet och ropade på Nemo som sniffade runt på baksidan av huset. Han tog tid på sig men kom tillslut. Eller han kom aldrig in i stallet eftersom hans underhållning stod precis utanför. Det blev full fart på renen som hade Nemo efter sig, nästan hängande i haserna. Han jagade den till skogs och kom sedan sprättande tillbaka, stolt som en tupp. Svansen stod rätt upp och han höll huvudet högt. Hästarna sprang runt i hagen, ystra av uppståndelsen mitt i morgonrutinerna.

Eftermiddagen kom och jag tog ut Libero på lina. Han var så nöjd. Jobbade på men helt plötsligt blev han helt galen. Jag försökte lugna honom men han var inte kontaktbar. Vände mig om och där, på järnvägsövergången stod den. Nemos "kompis". Ropade på Nemo som denna gång befann sig nere vid stallet. Denna gång kände han nog på sig att jag behövde assistans av familjens viktigaste medlem. Han kom som skjuten ur en kanon och fick genast syn på renen. Den fick panik och sprang för glatta livet. Nemo låg som en rem längs vägen och även denna gång kom han tillbaka med huvudet högt. Stolt hund. Libero var helt slut av all turbulens. Fick leda honom instället så han fick komma ner i varv. Svettig häst, helt slut. Stackarn. Livet på landet kan vara lite väl spännande.

Av Nina - 26 april 2015 18:38

Tog ut min skatt på lina. Hade byggt ett hoppehinder. Gissa vem som var lyckligast i hela världen? Smutsig och oborstad men lika glad för det. En svettig och glad häst kom in i stallet. Då fick han en välförtjänt dusch, inte ens det protesterade han emot. Tänk vad lätt det är att göra lilla C glad och lycklig. Min hoppehäst.

Av Nina - 25 april 2015 08:00

Tänk vad Hugo är bra till mycket. Han är utmärkt att leka med. Bara att placera honom i sängen så blir han en patient som behöver undersökas. Med medicin, plåster och en kram så är patienten frisk igen!

Av Nina - 24 april 2015 18:36

Han är superfin i hullet. Hade ut honom idag. Han fick motionera tio minuter. Tänkte vara försiktig. Han är inte halt och det känns underbart. Han är så vacker nu när han tappat i vikt. Han rör sig som en Gud. Verkligen svävar fram och han tar verkligen andan ur mig. Min vackra häst. Tack för att du kämpade dig tillbaka. Och tack till min mamma som vågade tro på honom när jag bara gav upp och inte kunde göra annat än gråta. En mer handlingskraftig person än min mamma får man leta efter. Hon ringde kliniker och hjälpte oss på alla tänkbara sätt. Så jag, Libero och lilla Hugo ger henne ett tack från djupet av våra hjärtan.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards