Min spanjor Dorado

Alla inlägg under juni 2015

Av Nina - 29 juni 2015 12:11

Solen gassar ute. Vi sitter inne, Hugo och jag. Tror han fått vattkoppor. Roar oss med att göra bodys.

Av Nina - 28 juni 2015 22:28

Här leker livet. Jag har denna kväll dränkt mig i djungelolja och klätt mig i myggnät över skallen (var på XXL och shoppade). Efter seriösa förberedelser begav jag mig ut för att klippa gräsmattan. Fy, fan vad mygg! Varmt och svettigt var det också! Hugo har nog fått vattkoppor. Frysboxen har gått sönder och allt däri har tinat. Luktade rutten bäver. Har tömt den och lite tur att det är sophämtning i morgon. Här vaknar man med böldpest varje morgon eftersom myggorna suger upp typ allt blod när man sover. Ska dra på ännu mer djungelolja och krypa ner under täcket. Nu jävlar ska de få svälta! Ja, som sagt. Här har vi kul, mest hela tiden.

Av Nina - 27 juni 2015 22:51

Av Nina - 25 juni 2015 21:34

Oj, vad bra det går. Var i förrgår och red i spöregnet. Det gick superbra!

I går var jag och Hugo till Luleå. Där hängde vi med Emme och Milla en hel dag. Så mysigt! Hugo fick en present av Emme.

Idag åkte Emme, Hugo, Milla och jag till Ikea. Gjorde en heldag. Innan vi åkte så gjorde jag tårtbotten till Henriks födelsedagstårta.

Hugo lekte Med sin nya lastbil.

Nu på kvällen gjorde jag klart tårtan och sedan stack jag iväg till hästarna! Libero fick en ridtur och Cielo fick longeringshoppa :) Oj, vad nöjd han blev!

Av Nina - 20 juni 2015 15:17

Tidigt i morse åkte Hugo och jag iväg för att bygga beteshage. Bästa ungen, han sjöng och var på strålande humör.

Nu är det midsommar på riktigt. Hästarna är på bete! Milla, Emme, mamma och Hugo körde Libero i hästtransporten. Cielo han fick ta apostlahästarna. Jag behövde få med mig hans vagn så jag bestämde mig för att slå två flugor i en smäll. Eftersom jag körde dit så fick han även dagens motion. Perfekt! Han blev så glad, är ett tag sedan vi körde. Han trampade på hela vägen utan att protestera. Är nästan en mil att gå men det var ingen som protesterade. Solen sken och det var riktigt varmt. Alla i gårdarna efter vägen hejade glatt. Vi råkade köra över en orm. Den ringlade dock iväg. Vi stissade upp hingsten i hagen när vi passerade. Men han lugnade sig när jag röt till åt honom. Vi passerade över tre broar av olika material men alla med forsande vatten under sig. Den sista bron som är av trä och går över Långforsen bestämde jag mig för att gå över. Den är smal och låter läskigt när man går på den. Cielo är dock världens modigaste häst så han bara gick. Stolt mamma!

Väl framme blev Libero superglad och Cielos lite möra ben blev superpigga igen.

Av Nina - 19 juni 2015 10:03

Har inte blivit så mycket bloggande. Hugo är ännu förkyld och grinig. Libero går med sin toffla för att inte få in smuts i hoven. Men pappa är hemma och operationen har lyckats! Trevlig midsommar från ett Norrbotten med klarblå himmel och strålande sol. Vi beger oss mot Hägnan med Emme. Där blir det dans runt stången.

Av Nina - 16 juni 2015 21:46

Hugo insjuknade och har haft feber hela gårdagen. Nu hostar han, är hes och snorig som få. Han var så ledsen hela dagen i går och ville inte släppa mig en enda centimeter ifrån honom.

På kvällen åkte min pappa till Umeå. Han har idag opererat sig. De började halv åtta och det har verkligen tagit hela dagen. Han kunde röra på tårna så nu håller vi alla tummar och tår på att det går vägen.

När jag kom och skulle ta in hästarna i går kväll så kunde jag snabbt se att Libero inte var ok. Han kunde inte gå så bra på sitt vänstra bakben, samma som han opererat. Jag blev aningen stressad men kunde snabbt lokalisera att det satt i hoven. På med ett jodopaxomslag och messade hovslagaren. I morse när jag kom och skulle fodra så var han haltfri och febern hade försvunnit.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards