Min spanjor Dorado

Alla inlägg under augusti 2015

Av Nina - 31 augusti 2015 19:24

Det var ingen som mötte oss i dörren. Ingen som hälsade oss välkomna. När vi klev in så sa Hugo voff. Men ingen voff kom för att slicka honom i ansiktet. Vem ska nu kura upp bredvid mig i sängen? Och vem ska ligga i mitt knä i soffan? Usch, vad min lilla hund redan är saknad. Med oss hem har vi fått en liten kista i kartong. Skönt att bo på landet och att kunna få med sig sina djur hem. Det är här han bor, på min morfars gård. Min morfar som tyckte så mycket om Nemo. Hur ska det kunna bli detsamma utan honom? Han har funnits med mig i över tio år. Inte en tanke på att han en dag kommer att lämna mig. Fy, vad fort det gått.

Du kommer att vara min vän för evigt...

Fortsätt gå jag är alldeles bakom dig.
Vänd dig inte om, du kommer inte att se mig där.
Jag är med dig, fast du inte ser mig.
Jag finns i dina tankar om dagen och i dina drömmar om natten.
Jag har det bra nu.
Så fortsätt att gå, för jag är alldeles bakom dig ändå.

Av Nina - 31 augusti 2015 17:47

Prince William, alias Nemo, min vapendragare och vän. Hugos bästa kompis. Jag trodde du, likt en papegoja, skulle överleva oss alla. Du har alltid varit min älskling, så odräglig men så liten och söt. Du styrde och ställde i hemmet. Du visade alla vem som bestämmer och satte alla på plats. Jag har dig att tacka för så mycket. Man sätter lätt avlidna djur på en piedestal, men med Nemo behöver jag inte göra det. Han har alltid suttit där. Sov gott fina lilla Nemo. Vi ses i Nangijala. Försök att inte reta gallfeber på alla där. Fuck cancer!

Av Nina - 31 augusti 2015 08:49

Hugo och jag fick hoppa förskolan idag. Min sista mammalediga dag. Vi är på väg till Gammelstan. Ska in akut med Nemo. Älskade Nemo. Han är sjuk. Har haft kräkningar sedan i torsdags. Nu ville de att han skulle komma in och få dropp eftersom det inte ger sig. Han kräks inte längre men vill inte dricka så sedan i går har jag fått ge honom vatten och vätskeersättning med hjälp av spruta. De tror att han åkt på en ordentlig magsjuka. Hoppas att det inte sitter fast någonting i tarmen. Får återkomma om statusen.

Av Nina - 31 augusti 2015 08:42

Av Nina - 31 augusti 2015 08:37

I går var det Hugos födelsedag. Älskade, fina, underbara pojke.

Av Nina - 29 augusti 2015 20:20

Vi har haft kalas idag. Jisses, vad folk det kom. Allt det fika som jag bakat tog slut. Rent på faten. Härligt. Tårtan var riktigt god om du frågar Hugo. I morgon fyller min kille ett år. Vilket år det varit. Älskar honom verkligen gränslöst.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Vi började dock vår morgon med strålande vackert väder. Jag lastade hästarna, lyfte in Hugo i bilen och vi åkte till ängerna och lämnade dem för att beta. När vi kom fram lossade jag hästarna, öppnade rampen och lockade först på Libero. Han kom snällt till mig och ställde sig lite på sidan så Cielo skulle komma förbi. Lockade på honom och han backade också ut lugnt och metodiskt. Jag ledde dem till hagen och då sprängdes nästan mitt hjärta av stolthet. Jag älskar mina hästar och de är verkligen toppen att lasta och åka med helt själv. Hugo samarbetade också. Han väntade tålmodigt på att jag skulle bli klar.

[Bild]

Jag längtar till i morgon. Då är det Hugos riktiga födelsedag. Då ska han få mitt paket. Ser fram emot att få en mysmorgon med mitt hjärta. På eftermiddagen kommer vi att åka och titta på Emme när hon ska rida sin första lektion sedan de flyttade. Jag är så glad att hon kommit in på ridskola. Älskade Emme. Hugo grät när hon skulle åka hem. Han tycker verkligen om sin syster.

Av Nina - 25 augusti 2015 15:30

Hugo hade en toppendag på förskolan. Han var utan mamman hela dagen. Oj, vad det kändes i hjärtat att lämna ifrån honom men jag litar på pedagogerna och de bevisade och överbevisade att de tar hand om mitt barn mer än väl. Han hade ätit, lekt, varit med på sångstund och sov fortfarande när jag kom. Min lilla Kotte. Världens mest underbara kille, om du frågar mig alltså.

Strax efter fem fick jag veta att pappan inte skulle komma. Jag hade planerat att fixa med hästarna då Hugo somnat och men ställa in mina planer. Fyllde vattendunkarna och åkte iväg för att göra det jag måste. Lyfte ut dunkarna ur bilen, tog fram myggmedlet och plötsligt flippade Libero. Han vågade inte nära mig. Kastade sig iväg och vips så flög han över staketet! Jag kämpade och slet och när jag jagat efter honom i nästan en timme så dök min granne upp som räddaren i nöden. Fick in honom i hagen. Jaja, båda hästarna blev motionerade och Hugo hade hunnit somna. Raka vägen hem, matade och gjorde Hugo redo för sängen. Resten av kvällen satt jag helt apatisk. Skittrött. Bäddade ner mig vid nio och vi har sovit till sju i morse!

Klockan åtta mötte pappa upp mig hos hästarna. Han passade på att ta sin morgonpromenad och knuffade barnvagnen medan jag byggde ny hage. Glada pojkar fick nytt bete. Bästa pappa! Hur skulle jag klara mig utan mina föräldrar? De ställer alltid upp. När Hugo sov nu på eftermiddagen så passade jag på att måla stalldörrarna. Hann tyvärr inte klart men det är en dag i morgon också. I kväll ska jag spåna Liberos box och i morgon ska jag fylla pellets till Cielo. Skönt att stallet är tvättat och redo inför vintern. Ska hämta hem pojkarna denna vecka. Hovis kommer. Passar bra då Cielo har en sko som glappar på ena bakfoten. Min hovis har en förmåga att veta att jag tänkt ringa och hinner alltid före.

Av Nina - 23 augusti 2015 18:50

Vi hade en superskön förmiddag. Vi käkade frukost, lekte och kollade barnTV. Klockan åtta somnade vi i soffan; Hugo, jag och Nemo.

På eftermiddagen kom mamma och pappa för att vara med Hugo så jag kunde leka med hästarna. Försökte få Hugo att somna innan de kom men det var omöjligt. Räckte över vagnen till moffa och då somnade ungen! Det finns ingen som kan söva Hugo som min far. Mamma och jag bestämde oss för att tömma hässjorna och ta in höet medan han sov. När vi var färdiga så sov han fortfarande. Jag åkte iväg till hästarna.

Väl på plats så kunde jag bara ta det chill. Älskar när mamma och pappa är med Hugo. Jag litar på dem. Tog Libero först. Men det tyckte Cielo var en dålig idé så han tryckte sig ut genom grinden. Stackars Libero, stod helt chockad kvar i hagen. Försökte få fast galningen men han hade alldeles för roligt där han sprang runt över alla ängar. Tog ut Libero, gjorde honom klar och gick med honom till den andra hagen. Då kom Cielo, i full fart. Jag tog med mig Libero, stängde grinden och gick därifrån. Oj, så snopen han såg ut.

Longerade Libero. Lät honom hoppa lite. Han har heltaskig teknik men över kommer han och han var avslappnad hela tiden. Störtskön häst :)

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Bilderna från Strömsholm som jag fick av Irmeli är äntligen inramade och uppspikade på väggen. Känner mig ruskigt nöjd. De är så himla fina!

[Bild]

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards