Min spanjor Dorado

Alla inlägg under september 2015

Av Nina - 16 september 2015 19:14

Den står där och väntar. Den väntar på att jag ska ta mig tid. Tid att flytta in. Vem vet, kanske ett under sker i helgen.

Av Nina - 16 september 2015 19:10

Vi saknar dig så, Hugo och jag.

Av Nina - 13 september 2015 16:37

Han är verkligen cool min häst. Travade med honom längs vägen. Han kämpade på och jag med :-D Jag är ruskigt otränad men oj, vad man lätt glömmer det när det går så bra och är så roligt att rida. Lilla C, han är min guldhäst!

Av Nina - 13 september 2015 09:57

Hugo sover...

Bu och Bä sover...

Libero sover...

Mavericken har fått bada sig så nu sover han också...

Är nog bara jag som är vaken i Sakkis idag. På avstånd hör jag skotten. Är många älgar som dör idag :(

Av Nina - 13 september 2015 06:32

I går var jag och Cielo på vår första uteritt helt ensamma. Vår andra uteritt totalt. Han var supercool. Behöver jag säga att jag ÄLLLSKAAAR min häst? Bättre än lilla C får man leta efter.

Hade ut Libero på lina. Han gjorde allt rätt på en gång! Jag blev helt överväldigad. När jag skrittade honom så kom pappa upp på gården. Pappa har en stooor bil och jag stannade med hästen. Väntade på utbrottet. Han hatar nämligen bilar. Tror nästan jag höll andan. Men det var helt i onödan. Han stod helt lugnt bredvid mig. Tänk om även han en dag blir trafiksäker. Det skulle vara guld.

Av Nina - 9 september 2015 19:31

Äntligen fick jag till det och Cielo fick en efterlängtad körtur. Det var så himla skönt bara att komma ut genom dörren i huset. Blir lite intensivt med en febrig pojke.

Jag passade på att dröja mig kvar och mysa med båda hästarna. Glansade Cielos man och svans. Kammade och borstade, skrubbade och trimmade.

När jag var klar med honom mockade jag hans box och ställde in honom. Libero väntade ivrigt på att få sin kvällsrykt. Han njöt i fulla drag. Funderar på om jag ska kapa av hans man. Den ser så nött och tråkig ut. Fick dock ett tips som jag ska prova på båda hästarna. Att hälla olivolja längs mankammen, sedan dra ut det över hela manen och fläta. Nästa dag tvättar man den och sedan är den som ny! Måste testa iaf :)

Jag har bakat muffins på förmiddagen. Citronmuffins och kladdkakemuffins. Riktigt gott!

Av Nina - 7 september 2015 15:57

Av Nina - 7 september 2015 15:55

Fick hämta en ledsen och febrig kille från förskolan. Nu har han sovit i nästan två timmar. Jag har huvudvärk men försöker att fokusera så jag får någonting gjort. Har röjt köket, fixat lite med hästarna och precis satt mig vid datorn för att förbereda till min vikarie. Så drygt att jag inte hann få igång alla projekt. Tillvaron för ungdomarna flyter på lite lättare då. Det är inte lika viktigt att jag är där. Har hunnit med de flesta genomgångarna i de olika ämnena och klasserna så att de i alla fall kan sätta igång och jobba. Det känns som en stor lättnad.

Jag kom på mig själv i bilen på väg hem. Satt och försökte lirka in fingrarna i ratten så att jag höll den som att den vore ett par tyglar. Jag nöp med skinkorna och gjorde halvhalter. Tror bestämt att mitt undermedvetna försökte prata med mig. Jo, jag är ridsugen och Hugos feber kom då väldigt olämpligt :/ Hoppas han kryar på sig snabbt, för både min och Hugos skull. Älskade unge.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards