Min spanjor Dorado

Alla inlägg under januari 2016

Av Nina - 21 januari 2016 13:49

Av Nina - 18 januari 2016 17:15

Pappret räckte visst inte riktigt till...

Av Nina - 17 januari 2016 22:39

-23

Av Nina - 17 januari 2016 06:54

I går hade vi så underbart väder. Fyra minus och snö. Idag har det slagit om och är -23. Suck. Hästarna är fodrade och frukosten intaget. Hugo är på ett jäkla humör, typiskt att man inte kan gå ut och leka.

Av Nina - 12 januari 2016 21:37

Tappat 150 kg. Lätt och fräsch! Fina lilla C!

Av Nina - 11 januari 2016 22:01

Junior somnade i bilen på väg hem från förskolan. Var liksom bäddat för att han likt en papegoja skulle dansa runt i sängen vid läggningen. Halv åtta valde han dock att lägga huvudet på kudden och dåna av. Skyndade mig ut till hästarna. De hade fått ordentligt med mat tre timmar tidigare så jag oroade mig inte så för dem. Mockade och skyndade mig till hagen. Väl där hade de öppnat alla tre eltrådarna. Bara brädan kvar. Det var ju snällt. (OBS, sarkasm) Verkade som att det var tjall på strömmen. Tog in hästarna. Libero har fått för sig att rusa in i stallet. Det irriterade ihjäl mig denna kväll så jag bestämde mig för att ta tag i det. Tog med honom ut igen för att göra om och göra rätt. Glömde dock att stänga Cielos boxdörr. *#%* (Svordom) Det uppfattade den lilla vesslan snabbare än jag hunnit ropa nej. Han skyndade sig ut, klampade över stallgången och på vägen mot sitt mål satte han två av sina fötter i de vattenhinkar som jag fyllt. Snabbt och smidigt var han på plats i Liberos box för att kolla om han också bara fått hö. Väl där var det trevligt att vara på besök, så han valde att stanna där. Som att Libero inte var nog tokig innan. Nu fullkomligt exploderade han. Jag hade fullt upp med att försöka hålla honom på plats. I samma veva försöka lura ut Cielo ur den box där han funnit sig till rätta på bara några sekunder. Han hade med andra ord inga planer på att flytta hem till sig igen. Efter viss övertalning fick jag honom att närma sig mig så jag kunde knipa grimskaftet. Fick in honom i rätt box och tog in Libero. Han sprang inte denna gång. Nä, han hoppade in i stallet och kastade sig in i boxen. Jag tog med honom ut, med viss förståelse för störningsmomentet. Fick tillslut min vilja igenom. Han gick lugnt och sansat in. Stängde boxdörren, andades ut. Öppnade i stället kaninburen för att fylla hö. Plötsligt studsade Bä ut. Såklart lokaliserade hon de öppna stalldörrarna. Jagade snabbt fatt på henne. Försökte sedan få upp allt vatten från stallgången. Kände mig så jävla arg, på ren svenska. Riktigt kokade. Då gav jag upp. Släckte lampan i stallet. Gick ut och lagade hagen. Fixade så strömmen fungerade. Det skulle vara mig ett nöje att i morgon få se när Cielo sätter tänderna i tråden.

Av Nina - 10 januari 2016 15:05

-18 men vem bryr sig! Sadlade den svarta för en tur. Han var pigg, superpigg. Hoppade och studsade men jag brydde mig inte. Gapade till åt honom och han skärpte sig på en gång. Bästa C. Styrde iväg mot järnvägen. Vilken underbar tur vi fick! Tack, bästa mamma för hjälpen med Hugo :)

Av Nina - 6 januari 2016 18:22

Att underhålla ett barn när vi inte kunnat ens gå ut på två dagar!

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards