Min spanjor Dorado

Alla inlägg under maj 2016

Av Nina - 30 maj 2016 10:04

Betessäsongen är i full gång.

Av Nina - 30 maj 2016 09:01

Febril verksamhet i stallet. Mamman mockar och Hugo sköter allt runt omkring.

Han bär vatten.

Han matar...

Han pussar...

Och efter allt slit, avrundar han med en glass.

Av Nina - 29 maj 2016 22:25

Morsdag, min och Hugos dag. Vi firade denna dag med de som betyder mest; mormor, morfar, Milla och Emme. Vi firade även med att köpa en ponny till Hugo. Han släpar på den hela tiden. Supersöt. Den verkar dock inte fått något namn ännu. När vi kom hem skulle han ställa in den i hästtransporten. Jag sa att vi inte ska åka bort så han kan ta in den. Han ville dock inte gå in. Skulle rida. Den är väldigt lugn och en av de mest väluppfostrade ponnisar jag stött på i min karriär. Han parkerade den när han skulle lägga sig. Den står ännu kvar på samma ställe.

Har släppt hästarna i stora beteshagen. Glada killar.

I går när jag tog in dem var Cielo väldigt svullen i skapet. Han blir alltid det när insekterna kommer. Känns nästan som en allergireaktion. Blir värre för varje år. Ska ringa veterinären i morgon. Så här kan han inte ha hela sommaren.

Av Nina - 26 maj 2016 06:53

När jag skulle ta ut hästarna satt han där och väntade på sin brödbit. Jag blev så glad. Gräset var inte grönare hos grannen. Han vill ju vara med oss när allt kommer omkring. Vill bara titta på omgivningen lite. Förstår honom. Jag var också så i min ungdom ;) Hugo är supernöjd över att hans älskade Bu är hemma igen.

Av Nina - 25 maj 2016 21:43

Sprang runt på gården i säkert en timme, ropade och vände på varenda sten för att hitta Bu. Ingenting. Inte ett livstecken. Moloken gick jag in. Då ringde telefonen. Det var grannen. Bu var hos honom och åt på hans perfekta gräsmatta. Han hade kommit dit tillsammans med två harar. Han har lekt med hararna här hemma i några dagar och de lurar iväg honom. Han springer allt han orkar med sina korta ben medan hararna hoppar sakta och graciöst.

Jaja, vi var och hälsade på honom idag. Han hade inga planer på att flytta hem igen. Vi får göra ett nytt försök när vi är bättre rustade. Farbrorn är nöjd, han kommer bra överens med Bu och gillar hans sällskap. Hugo var inte alls nöjd, han ville ha hem sin kanin.

Av Nina - 24 maj 2016 20:38

Känns som att det är väldigt motigt just nu. Det ena avlöser det andra. Detta gör mig förbannad. Jag HATAR motgångar. Speciellt när allt kommer samtidigt. Idag har min/vår fina Pinoccio lämnat mig/oss. Han blev dålig i morse och i eftermiddags fick han somna.

Jag höll hans lilla huvud i min hand. Försökte att inte gråta men tårarna ramlade ändå på honom där han låg. Jag strök honom och såg när han somnade. När han lämnade det här livet och passerade till nästa. Han sprang, pigg och allert ut på ängen. Jagade sin favoritboll. Skällde uppmanande åt mig att jag skulle kasta bollen.

Tog med honom hem och nu ligger han bredvid Nemo bakom stenen i trädgården.

Sov gott älskade Pinoccio. Vi ses i Nangijala.

Av Nina - 22 maj 2016 07:22

-Hugo, vems häst är det här?
-Hugos!

-Vems häst är det här då?
-Mammas.
-Är det inte Hugos?
-Nä, mammas.
Visar en annan bild på Cielo och frågar samma igen. Han viker inte en tum, det är INTE Hugos häst. Tror inte han förlåtit Cielo för att han bet honom i fingret.

Av Nina - 18 maj 2016 20:19

Vissa var mer glada än andra vid dagens motionspass. Taggad till tusen redan vid intag. Skötte sig dock utmärkt medan Mr. Apelkastad minsann spelade ut hela registret. Han provade att stegra lite. När han fick en ordentlig tillsägelse blev han arg, stannade och stod och sparkade bakut lite för sig själv liksom. Haha, tokhäst. Tillsägelse igen. Gav upp. Cielo som var fast i det andra grimskaftet suckade högljutt över att det skulle ta sådan tid att gå in.

Väl ute på ridbanan hade jag lagt fram galoppbommar. Jippi! Blev fart under galoscherna och han jobbade på. Det dryga med galoppbommar, enligt lilla C, är att det stoppar upp farten så förbaskat. Otyg. Avslutade sista galoppvarvet med att dryga sig, det resulterade i en sko som flög iväg och nästan prickade mig i planeten.

Skrittade av, gick in och roade mig med att slå på skon. Men ser det som så att vi hade så kul att skorna rök.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards