Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 28 juni 2016

Bajsdag

Av Nina - 28 juni 2016 22:37

Jag dånade av med värsta migränen i går kväll. Jag orkade inte ens gå ut för att sätta Kajsa i stallet trots att jag visste att det skulle bli regn. Denna dag började inte bra. När vi väl var på plats nere vid frukostbordet så tittade jag ut mot Kajsas bur. Det var väldigt tyst där. Klädde på mig och gick ut i regnet för att titta. I gallret var det ett stort hål och Kajsa var försvunnen. Jag svor tyst för mig själv. Hann tänka miljoner tankar om hur jag nu ska förklara det här för junior. Kommer vara omöjligt att hitta en ersättare till Kajsa. Kaninen han pratar mer om än Bu. Ropade på henne, men inte ett livstecken. Sökte, scannade av varenda vinkel och vrå. Myggorna surrade omkring mig. Plötsligt såg jag ett öga som glimmade till bakom soptunnorna. Där satt hon. Jag sträckte in handen och plötsligt var hon borta. Såklart var det ett hål in under uthuset precis där. Jäkla Bu. Är han som fixat. Väntade tålmodigt medan myggorna hade kalas. Gav upp, gick in. Konstaterade att hon levde i alla fall. Efter frukosten klädde jag på Kotten och vi gick ut för att ta fast rymlingen. Ja, vissa av oss drog iväg till vattenpölarna. Jag fick fast henne på första försöket. Dyblöt och tovig i pälsen. Stackars lilla Kajsa. Vi tog in henne i stallet så hon skulle få torka.

På eftermiddagen åkte vi in till Kalix för att hämta Kajsas nya bur som jag beställt. Den verkar fin, men fan vilken byggsats. Packade upp den inne i stallet och skulle så stort sätta ihop skiten. Gav upp. Hade bara två händer.

När vi var i Kalix i går köpte vi en ny borste till henne. Den kom väl till användning denna kväll då jag fick reda ut de tovor hon dragit på sig under morgonens lilla fadäs. Idag fick hon en ny sele. Jag valde såklart en svart men då helt plötsligt kom Anette på Djurmagazinet på att Hugo skulle få välja. Han ratade helt den svarta! I stället tog han en röd. Jaja, det blir säkert piffigt. Får sätta en gul rosett på henne så passar hon in i vårt spanska tema :-D Vi köpte även ett litet kaninhus. Det föll henne i smaken eftersom man kunde hoppa upp och sitta ovanpå det.

Eftersom jag inte fick ihop kaninburen utan måste vänta på assistans så valde jag att påbörja bygget av fler hinderstöd. Ska bygga några lägre som är mellan 60-90 cm. Kommer bli toppen. Ser verkligen fram emot att få ihop min hoppbana. Har varit lite uppehåll medan jag ondats över myggjävlarna som gör det omöjligt för mig att vara ute. Idag kläckte jag den brillianta men ack så självklara idén om att jag kan ju bygga inne i stallet. Inte en enda mygga! Jag har nu gett upp för idag. Stallet ser ut som ett bombnedslag men det går till sig om några kvällar. Går fort att bygga. Var bara det att tiden rann iväg då jag först tänkte lite fel. I morgon kommer jag ha mer koll på läget och förväntar mig att få ihop resten av stöden. Någon dag då det blåser ska vi bygga banan. Jag gör det inte om det är ens EN enda myggjävel som stör mig. Känner att jag håller på att gå under. Vill inte ens gå ut.

Avslutar med att visa en bild på min nya bil. Den har fått sin första buckla. Tänkte inte på att släpvagnens stödben satt på andra sidan jämfört med hästtransporten. Dåligt tycker jag. Man borde inte få sätta dem på olika sidor. Är liksom självklart att det ska sitta som på transporten. Ja, fast vad förväntar man sig på en dag då det mesta går fel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards