Min spanjor Dorado

Alla inlägg under oktober 2016

Av Nina - 31 oktober 2016 19:38

Tog in hästarna. Bestämde mig för att longera Libero. Det har varit lite hysteriskt med magsjukor, förkylningar och diverse sjukdomar i ett antal veckor nu så hästarna har fått en ofrivillig höstvila. Idag har båda hästarna stått och sovit hela dagen känns det som. Så när det febriga barnet stängde ögonen hoppade jag i stallkläderna och nästan sprang ut till stallet. Min vita skötte sig utmärkt. Det är riktigt roligt att longera honom för han jobbar på som att det vore den viktigaste uppgiften i världen.

När jag låtit honom gymnastisera ett kortare pass så klädde jag på Cielo. Redan när han skrittade såg jag att någonting inte stod rätt till. Provade trava. Han travade på glatt trots att han var halt på vänster fram. Typiskt. Tog in honom igen och gick igenom hästen från topp till tå. Hittade ingenting. Han har väl den vanliga höstkrämpan...hovböld. Får gå igenom hoven i morgon i hopp om att den jäkeln visar sig.

Av Nina - 23 oktober 2016 20:48

Kände mig på ruskigt dåligt humör i morse. Veckor av vakna nätter och griniga dagar har börjat ta ut sin rätt. Då kom mamma som en räddande ängel. Hon hjälpte mig med Hugo så jag kunde klippa Libero och motionera honom. Jag packade höpåsar för hela veckan, mockade hos Kajsa och fixade fram tjockare täcken till hästarna eftersom det började snöa. Efter det kändes allt såååå mycket bättre. Det finns verkligen ingenting som får mig på så bra humör som när jag får fixa med hästarna.

Nu på kvällen bestämde jag mig för att tvätta Liberos regnskållor. Tänkte köra hårt i några dagar nu när jag klippt av honom pälsen. Tvättade svansen och flätade den. Sedan glansade jag manen och redde ut lite tovor. Cielo ställde sig längst in i boxen och hoppades på att jag inte skulle se honom. Han ville nog vara ifred idag. Lät honom hållas och gav bara mat när jag borstat och kratsat hovarna. Han släpper ruskigt med hår och det påverkar honom.

Av Nina - 16 oktober 2016 20:47

Precis när Libero håller på som bäst att lägga sin vinterpäls så kommer de. Kände först små knottror men idag var regnskållorna ett faktum. Jävla skit! Första täcket är nu i tvättmaskinen. Har städat hästen. Blir att ta fram klippmaskinen och dra av honom hans nya, täta vinterpäls som han garanterat kommer behöva i vinter då det är lovat en riktig vargavinter.

Såg i förrgår att han såg så matt och tråkig ut i pälsen. Tänkte först att det var för att han lägger päls. Det var precis så här förra året. Han har denna gång skållor på ena sidan och långt ner på magen...än så länge.

Cielo fick komma med ut på promenad idag. Han var så nöjd. Mamma tog Hugo i barnvagnen och jag tog Cielo. Det är en fröjd att gå med honom. Han är så himla snäll att leda. Har verkligen igen all tid jag lade på att få allt rätt när han var liten.

Jag gjorde klart i stallet tidigare på dagen. Jag tog in hästarna sent nu i kväll så de kunde gå in och äta på en gång. Sedan släpade jag spån för veckan som kommer, lade ut hö i hagen och kärrade in ved för flera dagar. Fixade lite här och lite där. Helt galet hur mycket det finns att göra, mest hela tiden. Men just nu kan jag knappt fokusera på någonting annat än Liberos regnskållor. Har ju för böveln inte regnat på flera veckor. Varför får han dem?

Av Nina - 6 oktober 2016 20:37

Libero har denna dag konstaterat att det är en konst att trava runt i ett lagomtempo och bara se dötråkig ut. Det är inte alls hans melodi, han gillar att flöjta runt helt galet snabbt i linan. Blåsa upp sig, låtsas vara hingst igen och bara se supersnygg ut. Det var tvärstopp på den aktiviteten idag. Dåligt, om du frågar Libero. Superbra, om du frågar hans ryttare.

Av Nina - 2 oktober 2016 08:19

Hugos kalufs fick sig en rejäl omgång. Blev så inspirerad att jag senare på kvällen stod med saxen i handen och måttade mot Liberos man. Bestämde mig för att spola av benen först. Medan jag gjorde det så intalade jag mig själv att ge manen en chans till. Tog fram en tub Cowboy magic i stället. Plötsligt var den superfin igen. Tänkte fläta den men avvaktar så jag kan ta vidare beslut idag om manen ska bli kvar eller inte. Den växer ju ut, hoppas jag...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards