Min spanjor Dorado

Alla inlägg under januari 2017

Av Nina - 29 januari 2017 21:46

Känner mig ruskigt nöjd. Den fula tapeten i hallen som jag irriterat mig på sedan dag ett kommer att ryka. Har köpt en helt vanlig grå färg som känns mycket bättre och lugnare, om inte annat för mitt blodtryck ;)

Jag har köpt vit färg till väggarna i köket. Där kommer det även att bli en fondvägg med en tapet som jag gillar skarpt.

Jag har köpt takfärg så jag kan måla det fula paneltaket. Jag har även köpt färg till att måla kaklet i köket. Så smidigt, i stället för att måsta byta. Det är ett kakel som säkert var modernt på 70-talet, marmor. Nu känns det bara uttjatat och passar inte alls min smak. Jag har köpt nya handtag till skåpluckorna men först ska de målas i vit högblank. Ja, stommarna och insidan på alla skåp måste också målas. Har dessutom bestämt mig för vilket golv jag ska ha. Blir ett ljusgrått.

Känner redan nu att jag kommer älska mitt nya kök, även om det inte kommer att bli klart förrän i augusti ;-D

Nästa helg ska jag ta tag i att sälja mitt köksbord och alla sex stolarna. Ska köpa ett runt bord. Det ska vi ha redan nu, trots att köket inte ens är påbörjat. Vill ha mindre bord och mer yta.

Av Nina - 7 januari 2017 22:21

Vid ett flertal tillfällen är det någon som gjort små flätor i Liberos man. Det är jättesvårt att reda ut dem. Detta händer under nätterna och när jag kommer ut i stallet på morgonen så möts jag av just detta. Det är små, tunna flätor som gjorts av ca tio cm av manen. Jag trasslar upp dem, och tro mig, det tar tid. Är svårt att få bort dem eftersom det är som att denne "någon" gjort en knut längst ner i stället för att sätta ett gummiband. Ibland är det nästan så stabilt att man tror att denne "någon" tränat sina skills genom att sy knoppar. Detta händer bara på Libero. Cielo får aldrig några flätor. Då hade jag kunnat tänka mig att det är han själv som lyckats på något sätt. Men Libero skulle aldrig ens komma på att skrubba manen.

Denna morgon möttes jag av en typ av fläta. Den var slarvigt gjord och först trodde jag att det var något som skavit. Kunde inte komma på vad det skulle varit. Var mitt i manen och han hade sovit utan täcke. Lyfte på manen och blev väldigt förundrad över vad som fanns där under. Började reda ut det och såg då samma metod till att knyta ihop själva skapelsen. Fick försiktigt ta isär strå för strå så jag inte skulle slita sönder manen.

Kanske har en liten stalltomte i mitt stall. Önskar dock att han eller hon kunde mocka i stället för att fläta. Skulle behöva den hjälpen bättre :-D

Av Nina - 5 januari 2017 11:47

...har jag klagat över att jag svettas när jag kämpar på ute i stallet. Klär på mig och klär av mig. Idag klagar jag inte på att jag svettas, inte ett dugg. Denna morgon var det -35 på termometern.

Muttrade när jag sprang över gårdsplanen. Öppnade stalldörrarna och välkomnades av hästarna. Ingen av dem ville komma med ut. Har viss förståelse för det. Lyckades övertala dem om att komma ut och lufta sig lite iaf tills jag mockat stallet. Öste på med hö i hagen och sprang mot huset. Skoteroverallen knastrade, fötterna hade domnat och händerna var indragna och knutna i handskarna. Kände hur svårt det var att dra in den kalla liften i lungorna. Äntligen framme vad trappen såg jag den. Vedkorgen. Ställde ut den när jag gick till stallet för att jag inte skulle glömma. Attans, så nära det var att jag skulle få komma in i värmen. Tog vedkorgen med mig och trampade mot vedboden.

Av Nina - 3 januari 2017 22:47

Hovis fixade pojkarnas fötter i morse. Varje gång han lät hästen ställa ner hoven så sa Hugo: "Är du klar nu?" Ibland kom det vara ett "Färdig?" För varje sko som kom på plats så kom det ett "Å, vad fiiiint det blir". Pojken kan verkligen uppskatta ett riktigt hantverk.

På eftermiddagen drog vi iväg till Happis. Käkade på Max, shoppade och fikade på Ikea, bunkrade godis på Candy World, handlade mat på Ica Maxi och åkte sedan hem. Vi har haft en supermysig dag tillsammans. Från och med i morgon utlovas superkallt väder, de pratar om -30. Det låter döden. Förstår inte varför det måste bli så kallt, det gagnar liksom inte någon.

Av Nina - 1 januari 2017 08:24

Jag bor i ödemarken :) Det gick verkligen upp för mig efter att jag plågat mig själv att vara vaken till tolvslaget. Hörde några smällar på långt håll. Inte en enda raket syntes till. Ingen fara för mina spanska klenoder. Inte för att jag tror att de skulle lyfta ens ett ögonbryn. De var trötta efter dagens motionspass. Cielo låg och sov, djupt. Libero kikade ut genom fönstret eftersom han lokaliserat att jag var ute på gården och sprang. Väntade ivrigt på mer mat.

Kanske skulle bygga ut stallet och hyra ut stallplatser under nyår. Kan även fylla huset med hundar, katter och andra rädda djur. Här är det nämligen tvärlugnt. Stod länge ute på gården och lyssnade. Det enda jag hörde var att något träd smällde i skogen eftersom det gått från 0 grader till -14.

God fortsättning till alla bloggläsare!

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards