Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 13 april 2017

Av Nina - 13 april 2017 23:08

Vi har haft en riktig toppendag idag. Hugo har varit påskkärring och önskat Glad påsk till mormor och morfars grannar. När vi käkat middag åkte vi hem. Väl hemma möttes jag av ett jäkla liv. I hästhagen var det inte vara två hästar, utan där var även två jakthundar. De var i full färd med att hålla igång hästarna. Jag kastade in Freja i huset och sprang dit. Libero var blöt i svett och Cielo flåsade som en maratonlöpare. De var helt uppe i varv. Började ringa runt och försöka få tag på en ägare till hundarna. Lyckades inte. Drev ut hundarna från hagen och plockade upp resterna av den grind som en gång varit där. Plankor över hela hagen, i tiotusen bitar. Såg på en gång att det var någonting galet med Cielos högra framben.

Pappa hade under tiden jag fixat i hagen ringt en granne. Han skulle komma och ta fast/hålla i hundarna så jag skulle få in hästarna. Medan jag väntade tog jag in det sovande barnet i huset och bäddade ner honom i soffan. Startade babyvakten och skyndade mig ut för att möta upp grannen. Fick in hästarna. Drog snabbt igenom Liberos ben. Hittade ett balltramp, det var allt. Cielo hade också ett balltramp men han hade även en svullnad över djupa böjsenan. Kylde benet och drog på lindor fram. I väntan på mamma och pappa bestämde jag mig för att bädda ner barnet i sängen. Han somnade snabbt om. Mamma polisanmälde händelsen medan jag fixade med hästarna. Lindade av Cielos ben och kunde snabbt se att svullnaden gått ner. Kylde lite till och lindade om benen. Borstade och fixade honom klart inför kvällen. Tog ut Libero på stallgången. Gick igenom hans ben ännu en gång. Medan jag kollade på frambenen kastade jag en blick på hans vänstra bakben, det som han skadade påsken för två år sedan. Det var svullet. Inte så konstigt. De har sprungit som galningar i hagen. Underlaget just nu är snö/is, knaggligt och stenhårt. Lätt att man fläker sig eller trampar snett om man rusar runt helt okontrollerat. Lindade om honom också.

Nu står de där och äter. Jag har precis kommit in. Tror jag ska störta i säng. Hoppas verkligen att jag slipper ta ut veterinären i morgon. Vill bara att de ska vara friska och glada.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards