Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 4 juni 2017

Av Nina - 4 juni 2017 21:49

Eftersom det var en viss häst i min ägo som råkade äta upp mina jordgubbsplantor och smultronplantor förra året så fick jag detta år köpa mig nya. De gav nästan inga bär det året i alla fall så det var lika bra att han hjälpte till med trädgårdsskötseln. Nu är de nya kompisarna på plats och jag hoppas på att trädgårdsmästaren har tagit semester...på livstid.

Av Nina - 4 juni 2017 21:27

Har haft en del viktproblem med Libero även denna vår. Han har gått stadigt neråt. Nollat på alla maskprover. Har ställt av honom och bara rört på honom sporadiskt. Efter samrådan med veterinären har jag fått ett riktigt bra tilläggsfoder och ser nu ljuset i tunneln. Han börjar ta sig, blivit lite rundare bara de senaste dagarna. Känns skönt att det går åt rätt håll. Men jag vågar inte ropa hej ännu. Håller tummarna för att jag ska få ordning på hullet med hjälp av detta.

Har denna kväll tränat honom på bommar. Det är verkligen inte hans grej. Han är inte någon hopphäst, min Libero. Men roligt är det att se honom, in action. Flygande fläng, med livet som insats, kastar han sig över bommarna. Observera att jag lagt ut två galoppbommar, för att träna gymnastik och avslappning.

"Haha, dagens skämt. Avslappnat, pyttsan. Vem kan slappna av när det är någon galning som lagt ut två krokodiler på banan! Men så länge man blundar när man hoppar mot döden så kanske man tar sig helskinnad förbi. Människor, förmodligen det dummaste som funnits på denna jord. Helt sjukt att de ens överlevt så här länge. Förstår inte hur man kan tycka det är roligt att sätta livet till bara för att man ska röra på sig. Och röra på sig, det gör man i hagen, det är nog farligt". //Libero II

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards