Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 14 juni 2017

Av Nina - 14 juni 2017 23:58

Har kastat mig i soffan. Tvättmaskinen surrar och diskmaskinen likaså. En omgång med tvätt hänger redan på tork. Jag har denna kväll tvättat häst nummer två. Tog Cielo i går. Jisses, vad skitiga de var! Månader av rullningssessioner i hagen resulterar i en häst som tillslut inte går att borsta ren. Inte hur mycket man än gnuggar. Nu tog jag mig tid. Mest bara för att det känns hemskt att släppa skitiga hästar på bete. Nu doftar de av honung och pälsglans, precis som det ska vara!

Jag har idag jobbat min sista dag i Svanstein. Det var med blandade känslor jag stängde dörren efter mig när jag lämnade bygget. Känns på något sätt onödigt att lämna ett jobb och en kollega som man verkligen älskar. Men det krävs också mod. Jag behöver det här. Jag behöver få närmare till jobbet, mindre tid i bilen och mer tid för Hugo och hästarna. Ibland måste man vara osjälvisk. Om det går vägen och om jag kommer trivas, det är en annan femma. Men jag känner mig positivt inställd och det känns spännande att ta sig ann nya utmaningar.

I morgon är det betessläpp och då börjar sommaren på riktigt. Jag kommer sedan packa bilen och dra mot södern. Hugo och jag ska ha vår första riktiga semester tillsammans. Ser verkligen fram emot att komma "hem" till Västerås. Pappa blir vikarierande hus-, häst-, hund- och kaninvakt. Och det är inget lätt jobb! Speciellt inte att ta hand om Kajsa Persson. När jag skulle hämta in hästarna så mötte jag henne ute på gården. Hon hade rymt och ville liksom bara tala om det. Försökte få fast henne men det var lönlöst. Hon var alldeles för pigg och allert för mig =D Kaninskrälle. Nya tag i morgon. Har ju hela dagen på mig att jaga henne och svära.

En annan positiv sak är att vårt café äntligen öppnat! Passade på att ta en fika för att fira att sommaren kan börja.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Skapa flashcards