Min spanjor Dorado

Alla inlägg under december 2014

Av Nina - 27 december 2014 19:21

-25 ute. Kotten sover i vaggan. Henrik sover i sängen. Han har fått feber. Nemo sover i soffan. Var precis ner till hästarna. De sov också. Jag är vaken, men den bästa aktiviteten i kylan verkar vara att sova. Jag ser till att elden håller igång och bläddrar i Hugos nya bok. Den är riktigt bra och jag rekommenderar den till alla som snart ska få eller har fått en baby.

Av Nina - 24 december 2014 12:20

Av Nina - 21 december 2014 11:41

Tomten har sin mest hektiska period just nu men Stålmannen, han har fullt upp året runt. Hugo har därför bestämt sig för att hjälpa till!

Av Nina - 20 december 2014 22:35

Vi har klätt granen. Det doftar i hela huset. Till min fasa så barrar den...redan!

Henrik har hittat min morbror Tottes gamla egenhändigt tillverkade julpynt. Suck. Helt makabert, groteskt och superfult. Han hävdar dock att det tillhör huset men jag kan lova att efter jul ska det få en enkelbiljett till Skåne så jag slipper se det nästa år igen!

[Bild]

Av Nina - 20 december 2014 22:27

Så blev det äntligen lördag. Som vi väntat och längtat, Hugo och jag. Strax efter sju hoppade jag in i bilen och körde mot Kalix för att hämta upp mamma. Tillsammans styrde vi mot Luleå för att möta upp flyttfirman. Händelserik dag. Det är bara förnamnet. Men nu är de äntligen här. Älskade Emme.

Av Nina - 15 december 2014 11:13

Nu får vi igen! Alla norrlänningar som skrattat åt sörlänningarna för att de inte är så piffiga på att röja snö. Nu står vi här med deras ishalka i stället. De har barmark och i deras mungipor finns ett litet leende. Hämnden är ljuv ;)

Regnet öser ner. Gården förvandlas sakta men säkert till en isbana igen. De 15 cm snö som så fint täckte marken är snart ett minne blott. Nemo som alltid följer med mig och lunchfodrar hästarna var denna dag inte alls sugen på att komma med. Fick muta honom med en kaka för att få honom att kliva utanför dörren. Väl ute kissade han en halvmeter från dörren och ville sedan gå in. Jag ansåg dock att han behövde lufta sig lite. Stålsatte mig, vände ryggen till och trampade ner till hästarna. Halvvägs där blev jag omsprungen av en sur hund. Han kastade sig in i stallet och väntade där tills jag gick tillbaka upp mot huset igen. Hästarnas täcken håller ännu emot. Försöker ha dem ute så länge de orkar med tanke på alla timmar de fått stå inne och som de verkar få stå inne igen.

En kille som fattat vad man gör en regnig dag :)

Av Nina - 14 december 2014 22:31

Nu är pappan hemma. Det är så skönt att ha honom på plats igen. Det tycker både Hugo och pojkarna också. Hugo har fått mysa med sin älskade pappa och Libero har fått ett ordentligt pass på lina. Nu när underlaget är bra igen så kan jag börja rida. Ska bara mjuka upp honom lite först. Glashalkan ute och många timmar på box kan göra även den bästa lite stel och styv i kroppen. Tacka vet jag snö, snö och mera snö!

Hugo spanar på moffa när han kör traktor på gården. Det är roligt när det sprutar snö från snöslungan.

Av Nina - 12 december 2014 15:37

Har aldrig i hela mitt vuxna liv längtat efter snö. Inte förrän nu de senaste dagarna. Har varit helt galet tråkigt väder. Nu fullkomligt vräker det ner. Naturens silver dalar från himlen. Hästarna är inne och Cielo är supernöjd. Han är verkligen ingen utekille som min vän och vapendragare Irmeli skulle sagt.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards