Min spanjor Dorado

Alla inlägg under november 2014

Av Nina - 30 november 2014 09:32

idag har Hugo tagit på sig pepparkaksgubbedräkten. Han ska gå på julskyltningen!

Av Nina - 29 november 2014 19:49

[Bild]

Av Nina - 27 november 2014 23:32

Jag älskar verkligen de veckorna jag är ensam med Hugo. Snällare baby får man leta efter och det är så lugnt och skönt i huset. Älskar tystnaden. Lugnet som vilar över gården. Älskar att knuffa vagnen ner till stallet och att höra Hugos andetag i babyvakten medan jag pysslar med hästarna. Jag älskar att han sover bredvid mig i sängen och att han sover så bra när vi bara är två. Älskar att vakna på morgonen och känna hans lilla hand hålla hårt i min. Han måste lätt vara en av Sveriges gladaste bebisar. Den här veckan har varit underbar och även om det ska bli skönt att få hem Henrik så längtar jag till det är jag och Hugo igen.

Av Nina - 25 november 2014 17:59

Nu har jag äntligen förstått vad man ska med pinnarna till som i folkmun kallas för skog. Det är för att man precis när man vill, ska kunna gå och såga ner en gran och dra den in i hästhagen så hästarna ska få lite extra tuggtid. Detta kan man göra utan att någon kan säga någonting om det. Man kan dessutom välja precis vilket träd man vill! Poletten ramlade för mig idag. Stod och spanade på motorsågarna som låg på rad i garaget. Har tyvärr ingen aning om hur man startar en sådan så jag sökte reda på den handdrivna varianten. Trampade iväg ut och sågade ner första bästa gran. Upptäckte dock att den var mycket större än jag tänkt mig när den väl låg på marken. Släpade och drog. När den väl var på plats i hagen så kom jag på att jag kunnat dra den bakom fyrhjulingen. Jaja, fick upp värmen i alla fall.

Packade 30 höpåsar och mockade stallet. Fyllde vatten och fodrade sedan hästarna. Tänkte ta ut Libero men det regnade och jag var blöt. Svettig. Och skorna var så fulla med vatten att jag kände det komma upp mellan tårna varje steg jag tog. Libero fick stå kvar i hagen.

Har insett en annan sak idag. Det är ganska bra att vara solo med Hugo varannan vecka. Det innebär att jag kan tvätta hästtäcken och hänga upp dem på tork precis vart jag vill i huset utan att någon klagar att det luktar häst. För även tvättade täcken har en tendens att göra det när de är blöta :) I morgon ska här tvättas och lagas hästtäcken må ni tro. Cielo lyckas döda alla täcken så jag har några att laga!

När vi kom in tände vi en brasa. Jag hängde upp ljusslingan som jag köpte på Åsby handelsträdgård och kröp sedan med Hugo ner under filten i soffan. Mys.

Av Nina - 25 november 2014 12:42

Av Nina - 24 november 2014 20:44

Före...tuppkam

Efter...kammat ner tuppkammen

Av Nina - 23 november 2014 20:32

Jag älskar verkligen Libero! Han har blivit som den häst min mamma sa att jag kommer få. Jag trodde inte riktigt på henne då men ser nu att jag har fått tillbaka en Dorado, men i en lyxigare förpackning. Han är lugn, stabil och tålmodig. Han är som den drömhäst jag önskade mig när jag köpte honom! Libero är verkligen min lycka.

Av Nina - 22 november 2014 22:22

Och du är ännu borta...Vill prata om det men ändå inte. Om jag ingenting säger så kanske du ännu finns.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards