Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 6 december 2020

Hoppas du kände att jag var där

Av Nina - 6 december 2020 21:16

Jag drömde en mardröm. Vaknade helt kallsvettig. Drömde att Libero blev riven av en björn och att jag hittade honom död vid grinden i hagen.

I går hittade jag min vän. Jag hittade Libero do?d i hagen. Han hade fa?tt en aneurysm i hjärnan och det brast. Jag hittade honom bara minuter efter att han sto?rtat i marken. Han dog direkt. Jag sprang, fast jag visste. Vet inte om han hörde mig, men jag tog upp hans huvud i min famn, kollade pulsen och gjorde allt i min makt. Dock helt förgäves. Han dog och jag grät.

I dag begravde jag en vän. Min häst, som varit min klenod. Min spanska klenod. Jag har älskat honom av hela mitt hjärta, även om jag stundtals verkligen tvivlat på om all min kärlek var besvarad. Jag vet inte hur hästar tänker, med jag vet att Libero visste att jag gjorde vad som helst för honom.

Jag har varit så nära att förlora honom förut, kämpade i flera dygn och lyckades rädda honom. Det var sex år sedan. Hade jag då vetat att tiden vi fick var tidsbestämd, så hade jag använt varenda minut.

Den dagen det hände, hade jag precis middagsfodrat, mockat och fixat klart i stallet. Pratade med Libero när jag gav honom höet. Tog med honom längre bort från Cielo och förklarade att de inte ska stå så nära, för då tar Cielo hans mat. Tippade ut höet på marken och strök honom över pannan, i vanlig ordning. Bestämde mig för att packa höpåsar klart inför veckan som kom. Varit borta i tjugo minuter när jag hörde Cielo gnägga. Bestämde mig för att kolla varför. När Hugo, Signe och jag kom ner till hagen så låg han där, vid grinden. Det handlade om minuter. Vet att jag inte kunnat göra någonting men jag mår ändå skit. Min fina och vackra häst, med sin djupa blick. Han som jag älskat så. Sov i ro. Du kommer att fattas mig, varje dag. Förlåt för att jag inte kunde rädda dig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards