Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 5 september 2016

Av Nina - 5 september 2016 21:58

"Det kommer aldrig bli som förr. Nä, det kan bara bli bättre. Bli bättre." /Laleh

Idag har älgjakten dragit igång. Lycka för mig eftersom pappa ska campa här i en vecka. Jag har fått motionerat båda hästarna, ställt in remmarna på de nya grejorna jag köpt för länge sedan, jag har ordnat med deras persedlar OCH jag har kunnat ta en välbehövlig promenad. Den lycka som jag känner just nu är obeskrivbar. Förra året var tungt (och eftersom jag är lärare så räknar jag åren från läsår till läsår). Har varit beredd att ge upp hästarna så många gånger. Jag har inte orkat, jag har känt mig oinspirerad och inte tagit mig tid. Har fixat stallet och motionerat dem efter förmåga. Nu känns det helt annorlunda. Jag känner mig lugn. Kan fokusera på det som är viktigt för min återhämtning. Jag känner lyckan i att bara få lägga på grejorna på hästarna. Se lyckan i deras lugn. Den harmoni som de får när de arbetat. Nu kan jag se den. Hela det året som gått har jag liksom bara tyckt att de är otillfreds med tillvaron men idag gick det upp för mig, att den känslan äger jag. Hästarna är nöjda, det går ingen nöd på dem. Det känns skönt att förstå. Tänk vad klok man kan bli av att för första gången på två år kunna lämna gården för en promenad, helt ensam. Det ni, det är en lyx som inte är alla förunnad! Men min dag, den kom den med.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards