Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 23 september 2016

Av Nina - 23 september 2016 20:52

Smällde upp en lampa på uthuset. Startade den som är på garaget och tände nere vid stallet. Hela gårdsplanen lös upp. Härligt. Hämtade Libero. Hade redan i går kväll bestämt mig för att nu...nu är det dags att prova långa tyglar. Det blev en hit! Började med ett longeringspass som uppvärmning. Sedan spände jag på de korta nylontömmarna (långa tyglar) som jag inhandlat. Det blev tipptopp. Först ålade han mest och förstod inte alls. Men jag smackade på bestämt och trampade på bredvid honom. Då fattade han att det var rakt fram som gällde. Det gick plötsligt att svänga, åt båda hållen och rätt som det var gjorde vi både skänkelvikning, framdelsvändning, halter, ryggning och serpentiner. Vilken fantastisk häst! Han älskar verkligen att få jobba. Detta är den ultimata övningen eftersom tömkörning inte funkar alls. Det går bra så länge någon går med honom. Men när den personen inte är där så går han bara upp i varv och landar aldrig på marken igen. Detta kan vara ett steg närmare att kunna tömköra. Han gillar när jag finns nära, han gillar inte alls när jag lämnar och han förväntas ska lita på sig själv. Det är inte alls hans grej.

Idag kände jag hur han efter varje varv runt banan litade mer och mer på bettet. Han tog det, sög på det och vågade röra på det. Nästa gång ska jag ta fram koner och bommar. Men då är det ju det där med bommarna, de är ju så himla farliga. Jaja, jag har fortfarande inte hört talas om någon häst som blivit uppäten av en bom som ligger på marken. Skulle det råka hända Libero så blev han trots allt väldigt unik.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards