Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 14 april 2016

Av Nina - 14 april 2016 21:14

Tog ut Cielo på lina. Hans hovböld vill inte ge sig. Är ännu lite halt. Måste försöka öppna den igen. Hovslagaren öppnade en men sedan fick han en i den andra hovet. Hovbölder är verkligen Cielos akilleshäl.

Bytte häst och började göra Libero klar för en tur. När jag tog av honom täcket hade han en lång reva på ryggen. "Någon" har dragit en brodd på honom. Ömmade lite. Tog på kapsonen och ut på ridbanan. Hästen ville inte alls jobba. Slö och lite stel. Tog in honom. Tur att veterinären kommer i morgon. Ska egentligen ge sprutorna men verkar som att hon lika gärna kan täcka upp hela sin fredag här.

Blev mängder med pussar och ofantligt mycket kliande bakom öronen i stället. Båda pojkarna nöjda. Groomade Cielo ordentligt, ställde in honom i boxen. Gick iväg för att hämta mineraler. När jag kom tillbaka hade han rullat sig. För honom blev det en perfekt kväll. Libero suckade och var nöjd med att bara stå och glänsa i doften av Cowboy Magic. Tänk om alla hästarna i mitt stall kunde nöja sig med att bara få stå i sin box och vara smutsfri.

Av Nina - 14 april 2016 20:56

Fredag är den dagen då Cielo hittar på bus. Förra veckan kom pappa för att lunchfodra. När han kom in på gården mötte han svarta faran, såklart utan grimma. Med en hötuss lyckades han dock få med sig ponnyn tillbaka in i hagen :D Det var skickligt. Själv brukar jag få springa bakom ponnyn runt på hela gården tills jag nästan kräks.

[Bild]

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards