Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Nina - 8 oktober 2011 10:51

Idag är det äntligen dags. Jag ska upp till Seglinge gård för att gå på en föreläsning om osteochondros hos häst. Det är en doktorand från Sveriges Lantbruksuniversitet som ska föreläsa. Jag ser verkligen fram emot detta. Efter föreläsningen så blir det spansk mat :)


Det ska bli kul att få se Mariannes hästar. Hon har en liten hingst som heter Lucero som jag väldigt gärna vill se. Marianne tog kontakt med mig samma dag som Dorado gick bort. Hon skickade mig ett mejl och erbjöd mig att komma och klappa på hennes hästar när jag ville. Det värmde mitt hjärta otroligt. Har tänkt på de rader som hon skrev i sitt mejl och nu ska det bli roligt att äntligen komma iväg.

Av Nina - 8 oktober 2011 10:40

Nu är det oktober. Oktober är en rosa månad. Jag vill uppmana alla tjejer där ute att tänka på er själva. Oktober kan gärna vara en egomånad :) Då kan man göra sådant som man själv vill, utan att egentligen behöva ta alltför mycket hänsyn till någon annan. Unna dig någonting. En ledig dag eller ett nagellack.

Även om du inte gör detta så vill jag att du ska tänka på att känna igenom dina bröst varje månad. Lär känna dem så du snabbt kan veta om det sker någon förändring. Fall inte för kommentaren att det kommer inte hända dig, du är för ung. För ung är ett argument som håller ibland, tyvärr håller det inte alltid. Det är din kropp och ditt ansvar. Ta hand som den, skäm bort den.



Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan.
Det besöket glöms och livet fortsätter.
Men kostymen sys i det tysta.


/Tomas Tranströmer

Av Nina - 8 oktober 2011 10:29

Tog som vanligt en lång promenad med Nemo i morse. Det knakar och gör ont i kroppen, känns tydligt att hösten är här på allvar nu. Vissa av oss bara har det så här när kylan knackar på dörren.


Det har kommit rejält med snö i Kiruna och tidningarna kablar ut rubriker om snökaos. Det låter riktigt roligt i mina öron. Ordet kaos och Norrbotten/Lappland hör inte riktigt ihop. Ordet snö hör däremot hemma där. Om man sätter ihop dessa två ord till ett sammansatt ord så blir det snökaos. Ett ord som helt plötsligt känns främmande. Självklart finns det de som inte orkat sula om bilen och få på vinterdäckena. Men det är sådant som händer och det är sällan man gör det misstaget två år i rad. Jag vill avsluta mitt inlägg med några kloka ord från polisen i Kiruna.

- Det är som en helt vanlig fredag....

Tänk på den ;)

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards