Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Nina - 15 oktober 2011 15:02

Till min stora förvåning hittade jag i torsdags helt plötsligt 70000 kr extra på mitt transaktionskonto. Folksam hade betalt ut livet på Dorado en gång till. Måste säga att ett mer generöst försäkringsbolag får man söka efter. När sedan jag ringde dit och påtalade detta igår så konstaterade de bara att de på hästavdelningen gått hem så pengarna fick snällt ligga kvar där tills på måndag. Lite kul faktiskt. Har aldrig varit med om att få betalt för samma häst två gånger. Hade gärna behållt pengarna men...

Av Nina - 15 oktober 2011 14:45

Den ena födelsedagen efter den andra har avlöst varandra denna vecka. Blir helt snurrig av att hålla koll på allt ;) Emme fyllde två år i torsdags. Mamma och pappa hade köpt henne en röd häst. En sådan som man kan hoppa runt med. Den var riktigt populär. Längtar tills den dagen vi kan rida ut tillsammans, då hon äntligen kan få en riktig häst. Jag har lovat henne en liten vit ponny. För det är självklart att ungen ska ha en skimmel. Man har inte provat på hur det är att vara hästägare förrän man haft en skimmel. Fått prova på hur det är att stå och riva sitt hår när den har ansiktet fullt med bajs en kylig hösttävlingsmorgon ;)


Mamma fyllde år i går. Ska inte avslöja hennes ringa ålder...Hon fick inte någon häst, eller något Pippi-pussel. Jag åker upp nästa helg, hoppas hon nöjer sig med den presenten. Hon får ju träffa sitt favoritbarnbarn, Nemo.


Nemo har gjort sig illa i en klo. Den har nu lossnat och vi tvättar och putsar. Han har lyckats krypa ur tratten och han "sparkar" hela tiden av sig bandaget. Jag har gett upp och nu satsar vi på att tvätta. Blir säkert bra. Brukar inte finnas någonting som biter på Nemo. Han är tuff.


Jag började denna helg ute i Stömsholm. Käkade frukost på Markan. Längtar otroligt efter Cielo. Ska blir så spännande att få hem honom. Solen skiner ute och jag funderar på att ta ut brädan en sväng. Gjorde det förra helgen. Då var det underställ, vantar och mössa på som gällde. Var inte alls lika kul att åka då. Känslan var inte alls densamma :(


Ha en underbar lördag!

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards