Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Nina - 19 november 2011 20:00

Jag har köpt en Biabädd till Nemo. Han har legat i den hela eftermiddagen. Trodde aldrig att han skulle nöja sig med någonting mindre än soffan ;)


 


Jag håller på att leta bilbur till honom. Hittade en superfin aluminiumbur för 3895 kr. Ska även besöka Ford någon gång för att titta vad de har för utbud.

Av Nina - 19 november 2011 19:54

Jag var ut till Myrby och hämtade Agnes från ridningen i går kväll. Agnes är min kollegas barn. Det hade kört ihop sig lite så jag erbjöd mig att åka ut till stallet och hämta henne. Det var så mysigt att komma ut till stallet. Jag fick hjälpa till att täcka den vita lilla ponny som hon ridit medan hon mockade. Jag fixade vatten och klappade hästarna. Det gör så gott för själen att få komma ut och känna hästdoften. Så tack Agnes, för att jag fick komma och hjälpa dig :) Du gjorde hela min fredag.

Av Nina - 19 november 2011 17:57

De ringde till mamma i går morse och bad henne skynda sig till lasarettet. Morfar hade blivit sämre och de var osäkra på om han skulle klara sig tills hon kom dit. Han hänger dock ännu kvar, hjärtat slår. Han är medvetslös och det känns otroligt jobbigt att inte vara där och säga hej då till honom. Min morfar har alltid varit en så stor del av min tillvaro hela mitt liv. Som liten spenderade jag mina somrar hos mina morföräldrar. Jag staplade ved och hjälpte till för att tjäna pengar. För dessa pengar hyrde jag alltid en sommarponny. Detta gjorde jag varje sommar. Jag var hos min mormor och morfar den sommaren då jag fick reda på att jag skulle få min egen ponny, Pollyman. Efter det blev det ännu fler somrar ute på landet. Varje morgon när jag klev upp för att fodra hästarna så var morfar redan uppe. Han hade tagit fram mjölk och smörgås. Han ville inte att jag skulle cykla iväg till stallet på tom mage. Han visste att jag glömde tid och rum när jag var i stallet. Jag har aldrig cyklat så mycket i hela mitt liv som jag gjorde alla dessa somrar. När det regnade så kom morfar alltid och skjutsade mig till stallet. Ibland när jag varit borta länge så kom han för att hämta hem mig. - Alla måste äta sa han :)

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards