Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 25 mars 2015

Av Nina - 25 mars 2015 17:41

Min lilla C är ingenting alls som någon annan häst jag haft. Han är stabil, som ett berg. Han heter ju Waara i efternamn så det är ju förstås inte så konstigt. Kopplade bara på rockarden. Den är betydligt tyngre än hans lilla speedcart men han brydde sig inte. Han jobbade på lika ärligt som alltid annars. Han satsade dock mer på styrka än fart idag och det kändes riktigt bra. Vi körde lite längre än vi brukar. Passerade den farliga bron och vände innan mördarbacken. Vi mötte flera bilar som alla höll olika fart. Postbilen körde förbi i full fart. Han lyfte inte ens ett ögonbryn. Jag var så stolt att hjärtat nästan sprängdes. Hugo satt så skönt att han somnade innan vi ens lämnat gården. Var som att Cielo visste hur ömtålig last han hade för han skötte sig verkligen exemplariskt. Och rockarden, den är jag supernöjd med! Man sitter hur skönt som helst och det fanns plats för Hugo. Var skönt att komma lite högre upp och se över sin nu mer "stora" häst. Min speedcart är lätt och snabb. Men där kan man bara sitta en och då kan inte Hugo åka med. Känns skönt att det gick så bra, att Hugo gillade att åka vagn. Då kan vi åka fler gånger. Jag kan med andra ord motionera Cielo fast jag är ensam med Hugo. Jippi! Tack, snälla mamma och pappa för bidraget! Ni är världens bästa mamma och pappa! Ja, och världens bästa mormor och morfar också förstås. Nu kan Emme också komma med och åka. Oj, vad nöjd hon kommer att bli.

Cielo släpper massor med hår. Försökte dra bort så mycket som möjligt när vi skulle gå ut. Han hade dock massvis kvar och stövade rejält! Måste ta vatten och dra bort håret med händerna. Då far både håret och allt äckligt stöv. Svart häst är inte alltid exemplariskt. Längtar till det blir så varmt att jag kan tvätta honom. Det behövs! När vi kom in var han varm och lite svettig, passade då på att borsta lite extra. Går mycket bättre att rengöra en varm häst. Blir inte samma, att stövet bara yr omkring. Jag dränkte man och svans i Cowboy magic innan han gick ut. Ska reda ut både manen och svansen i kväll när jag fodrar. Han har så mycket man att han skulle behöva gå flätad hela tiden för att det inte ska bli tovigt och tråkigt. Men nu bor vi ju här, det är liksom legalt att inte vara tiptop hela tiden. Trodde aldrig jag skulle säga det!

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards