Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 28 september 2009

Av Nina - 28 september 2009 22:18

Har lagt till en länk till en Gästbok i menyn till vänster. Skriv gärna ett inlägg.

Av Nina - 28 september 2009 21:57

Oj, vad vi har ridit idag. Måndag betyder uteritt med brudarna. Idag var vi fyra som red ut. Vi värmde upp hästarna genom att trava och galoppera på ängen vid Hjälmesta. När vi sedan red hemåt så var det full fart. Det började med att jag lät Dorado galoppera medan de andra travade. Busan hakade på och vi lät dem sträcka ut.


Plötsligt hör jag Kristina komma upp bakom oss, vänder mig om och ser Speedy komma efter oss i full fart. Känner hur Dorado ökar farten. Håller lite i tygeln men bestämmer mig rätt snabbt för att låta honom sträcka ut. Jag har aldrig fått känna den otroliga kraft som finns i Dorados lilla kropp. Han är otroligt snabb! Kände att han hade ännu mer att ge men jag ville inte pressa honom utan bestämde mig för att bibehålla tempot. Fantastiskt kul hade vi och jag bara tjöt, det gjorde vi allihopa förresten, vi skrattade av tjusning.


Igår var en riktigt skön dag. Jag åkte ut till stallet tidigt. Det var ett riktigt bra ridpass. Tränade galoppen. Vi red inte så länge med det var ett intensivt pass som gjorde att Dorado slappnade av ordentligt. Han kom snabbt till arbete vilket gjorde att jag kunde berömma honom massor. Det är kul att få tala om för honom hur bra han är :) När jag sedan kom hem blev det en riktig slappardag. Tyckte att jag förtjänade det efter lördagens hysteriska städande.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards