Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Lång vecka

Av Nina - 4 februari 2011 16:33

Denna vecka har gått så otroligt sakta. Jag har haft en ständig oro i kroppen och har nu äntligen börjat att inse att jag måste se mig omkring efter en ny häst om jag ska kunna rida igen. Min drömhäst är lilla Bailarino G och när man har honom som måttstock så bleknar många andra i jämförelse. 


Jag har bestämt mig för att köpa en hingst som jag dessutom ska behålla som hingst. Jag har även haft funderingar på ett sto, men jag vet inte. Jag är inte någon stomänniska. Import eller svenskfödd spelar ingen roll. Jag vill helst ha Yeguadablodslinjer.


Jag vill ha en fin häst som inte egentligen är så mycket för världen. Som Dorado ungefär. Viktigt för mig är att den har det rätta uttrycket, du vet; snälla ögon :) Vill även att den ska vara lugn, stabil och hanterbar. Den behöver inte ha något supersteg men den ska vara liten, kompakt och jag vill helst rida in den själv. Det enda som spelar en viktig roll i det här fallet är priset. Jag kan inte betala hur mycket som helst för en ny häst. Jag har surfat runt lite och hittat den ena hutlösa summan efter den andra. Jag har slagits av tanken om att jag ska måsta lämna PRE-hästen och gå tillbaka till att sitta på ett Svenskt halvblod. Men det lockar mig inte. (Ingenting fel med ett Svenskt halvblod men det är inte min ras. Har provat.) Om så är fallet så kommer jag inte att köpa någon ny häst. Då fortsätter jag att borsta på och promenera med den jag redan har.


Så har du något tips på hemsidor där man kan gå in och kolla runt lite på fina PRE-hästar. Skicka då gärna en länk. Jag behöver lite hjälp att komma igång. Och som vi alla vet så oftast när man har en plan för hur ens häst ska se ut och hur den ska vara så när det väl kommer till kritan och man väl får sitt nyförvärv så har man valt en häst som var precis tvärt emot allt man tänkt :) Så har det varit för mig varje gång.

 
 
Natalie

Natalie

4 februari 2011 20:49

Liten, kompakt och hanterbar har jag. Du får rida in henne nästan själv också...men det är en hon ;)

Hoppas du hittar något riktigt hållbart och bra!

http://colina.bloggplatsen.se

Nina

4 februari 2011 20:54

Är det Empra? Kan nog vara värt att fundera på. Hon är fin.

 
Natalie

Natalie

4 februari 2011 22:11

Ja visst är det Empra jag tänker på. Skulle jag rida själv hade hon aldrig lämnat mig. En dam med bättre temperament får man leta efter! *reklamvarning*

http://colina.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

5 februari 2011 09:48

Här finns ett tvåårigt sto. Världens snällaste. Följer dig överallt. Blir 155-160. Hon heter Golosa.

http://seglingepre.bloggplatsen.se

Nina

5 februari 2011 10:04

Ska kolla in på din hemsida och se om jag hittar henne :)

Tack för tipset!

 
Ann-Britt

Ann-Britt

5 februari 2011 18:47

Kontakta mig via mail, så får vi väl se...

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards