Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Nina - 21 februari 2011 23:39

Det är mycket att ta in just nu. Har fått klartecken från Strömsholm och Dorado är inbokad på fredag klockan 9.30 Jag försöker att strukturera allt i huvudet för att förhoppningsvis göra allt lite lättare (vet inte om det är möjligt men att försöka duger). Jag har bokat min resa hem till skogarna i norr. Har bestämt mig för att åka hem för att ladda batterierna. Det kommer nog att behövas.

 

Många frågar mig om jag verkligen tänker köpa mig någon mer häst. Jag har avverkat tre inom loppet av de 19 år som hästägare. Det känns inte alls som en bra siffra. Men jag vet inte, har inte bara haft otur. Jag kan ärligt säga att jag köpt hästar med hjärtat, inte med huvudet. Jag hoppas att jag har lärt mig min läxa. Det är inte bara för att jag fyller jag 32 år i april eller för att jag fått alla mina visdomständer. Nä, nu har jag tagit reda på mer om den ras som jag tagit till mitt hjärta. Det måste vara nyckeln till ett lyckligt hästägande. Hoppas jag i alla fall.

 

Av Nina - 21 februari 2011 23:26

Det finns ett blogginlägg som jag anser är väldigt läsvärt. Det är dessutom fullt av fina bilder :) http://gustavsborgpre.bloggagratis.se/ klicka på inlägget "10 år som PRE-uppfödare". 

Av Nina - 21 februari 2011 07:28

Hade ut Dorado i ridhuset i helgen. Han är fortfarande svårövertalad när det kommer till att kliva ut ur boxen. I lördags travade han lite försiktigt fritt i ridhuset. I söndags hade jag honom på lina. Plötsligt knäppte det till i väggen i ridhuset, Dorado blev rädd och kastade sig iväg. Följden av detta blev att han ramlade handlöst i backen. Lilla Dorado. Nu börjar jag att inse att jag tagit rätt beslut. Har mejlat Strömsholm i morse.  


            

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards