Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Cielos höhäck

Av Nina - 5 maj 2013 21:09

Två nakna pojkar fick vara ute idag. Sol och 14 plus i skuggan. Underbart tyckte de. Jag började min morgon med att fodra, gick in och dammsög medan hästarna åt.

Tog ut Cielo och gjorde iordning Libero för ett arbetspass. Förstod att det skulle bli fullt upp med lillebror ute i hagen. Mycket riktigt, Cielo sprang som en galning. Det gjorde att Libero hade en aning problem med att kunna slappna av. Han fortsatte idag med att inte vilja gå i höger varv. Låtsades att jag var Dracula. Jag gav mig dock inte och med massor av beröm lyckades vi komma fram till en lösning. Denna lösning tog ett tag att komma fram till och när vi var överens så ville jag vara säker på att kunskaperna var befästa innan vi gick in. Libero var trött men otroligt nöjd, jag också :)

När han kommit ut i hagen packade jag höpåsar, mockade, sopade och krattade. Blev riktigt fint. Började bygga Cielos höhäck medan pappa bytte däck på hästtransporten samt helt plötsligt började att slipa dörrarna i uthuset. När jag var klar så såg jag på min far att han var lite imponerad över mina skills. Jag själv, blev väldigt nöjd. Cielo också :D

Vi bar in den i hans hage och jag mockade ur transporten. Sprang sedan in och duschade. Det var denna dag dags att besöka Ikea. Kopplade på hästtransporten, lastade in mamma i bilen och så drog vi iväg. Det var en bra runda.

När vi kom hem väntade hon med att åka tills jag tagit in hästarna. De skötte sig exemplariskt! Blir så glad i mitt mammahjärta när jag får visa upp mina ståtliga hingstar från sin bästa sida!

Tre saker till som hänt är att jag fått en ny vattenslang. Pappa har fixat så jag har vatten i stallet. Den når även till hagarna. Såååå skönt att slippa släpa vatten :)

Snickaren var på besök. Han fick sig en rundvandring i huset och jag gav alla instruktioner om vad jag vill ha gjort denna första sväng. Kändes som att det här kommer svida i plånboken :0) Men det är det värt!

En av mina grannar red förbi på vägen med sin vita arab idag. Mina pojkar gnäggade glatt. De har nog trott att de är helt ensamma. De gnäggade, men inte mer. De höll sig på mattan båda två. Ni hör ju vad bra de är mina underbara gossar ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards