Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Nina - 5 maj 2013 21:09

Två nakna pojkar fick vara ute idag. Sol och 14 plus i skuggan. Underbart tyckte de. Jag började min morgon med att fodra, gick in och dammsög medan hästarna åt.

Tog ut Cielo och gjorde iordning Libero för ett arbetspass. Förstod att det skulle bli fullt upp med lillebror ute i hagen. Mycket riktigt, Cielo sprang som en galning. Det gjorde att Libero hade en aning problem med att kunna slappna av. Han fortsatte idag med att inte vilja gå i höger varv. Låtsades att jag var Dracula. Jag gav mig dock inte och med massor av beröm lyckades vi komma fram till en lösning. Denna lösning tog ett tag att komma fram till och när vi var överens så ville jag vara säker på att kunskaperna var befästa innan vi gick in. Libero var trött men otroligt nöjd, jag också :)

När han kommit ut i hagen packade jag höpåsar, mockade, sopade och krattade. Blev riktigt fint. Började bygga Cielos höhäck medan pappa bytte däck på hästtransporten samt helt plötsligt började att slipa dörrarna i uthuset. När jag var klar så såg jag på min far att han var lite imponerad över mina skills. Jag själv, blev väldigt nöjd. Cielo också :D

Vi bar in den i hans hage och jag mockade ur transporten. Sprang sedan in och duschade. Det var denna dag dags att besöka Ikea. Kopplade på hästtransporten, lastade in mamma i bilen och så drog vi iväg. Det var en bra runda.

När vi kom hem väntade hon med att åka tills jag tagit in hästarna. De skötte sig exemplariskt! Blir så glad i mitt mammahjärta när jag får visa upp mina ståtliga hingstar från sin bästa sida!

Tre saker till som hänt är att jag fått en ny vattenslang. Pappa har fixat så jag har vatten i stallet. Den når även till hagarna. Såååå skönt att slippa släpa vatten :)

Snickaren var på besök. Han fick sig en rundvandring i huset och jag gav alla instruktioner om vad jag vill ha gjort denna första sväng. Kändes som att det här kommer svida i plånboken :0) Men det är det värt!

En av mina grannar red förbi på vägen med sin vita arab idag. Mina pojkar gnäggade glatt. De har nog trott att de är helt ensamma. De gnäggade, men inte mer. De höll sig på mattan båda två. Ni hör ju vad bra de är mina underbara gossar ;)

Av Nina - 5 maj 2013 20:42

Älskade lilla C har njutit i solen och värmen sin sista helg som hingst :( Usch, jag känner mig så grym. Han som dessutom varit så snäll sedan han tryckte fast mig i väggen. Undra om jag ska ge honom en chans till?

Av Nina - 5 maj 2013 20:37

Jo, tänk att det behöver packas en del höpåsar när man har två hästar. I vårt stall är det dessutom kris om man råkar ha tomt i boxen när det är dags för morgonfodring. Då gnager samvetet. Tänk om de små söta skulle blivit hungriga. Hemska tanke. Fri tillgång, det är melodin i vårt stall.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards