Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Nina - 20 maj 2013 23:09

Denna vecka händer det så sjukt mycket. I morgon ska vi till ridhuset och träna, Libero och jag. Det behövs. Vi är inte riktigt överens och ingen kan få mig att känna mig så värdelös som Libero. Det känns som att vi är i en svacka. Han är guld i alla lägen. I hagen, i stallet och att leda. Det är när det kommer till arbete som vi verkar missförstå varandra hela tiden. Trots att det bara är två veckor sedan jag var till Maria och tränade så känns det som att vi glömt allt vi fick lära oss. Ska inte älta mer, är bara ett litet bakslag. Allt blir bättre när jag stryker honom i pannan. Då är han min underbara Libero. Han som gör allt jag ber honom om. Det känns lite jobbigt i magen att åka. Han är så lugn och harmonisk hemma, när vi lämnar hemmets lugna vrå så går han upp till stressnivå HÖG. Det är jobbigt i mammahjärtat.

Cielo är ännu halt. Var ute och gick med honom i alla fall eftersom han hade massvis med gult klägg i skapet. Det kom ut och han svällde ner på en gång. Tempen är fortfarande normal. Puh.

På onsdag kväll kommer min soffa och torsdag-fredag har vi lägerskola med ungdomarna. Då ska pappa vara hästvakt. Hoppas pojkarna är snälla. Känns lite som att lämna ungarna på dagis. Skitnervöst att hämta dem och få höra allt de hittat på. Men som med alla barn så flyter det säkert på bättre än när mamma är på plats.

Ser fram emot en "lugn" helg. Vet inte om dessa existerar här på gården men att få vara hemma och bara göra det som faller mig på känns som en riktigt bra morot.

Fick ett kort med posten. Markan. Saknar min lördagsfrukost på Markan.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards