Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Nina - 3 maj 2013 17:47

När jag åkte från jobbet i går kom det plötsligt fyra älgar ut ur skogen, över diket och upp på vägen. Jag hann tänka att jag hinner aldrig i livet bromsa. Gjorde det i alla fall. Den första älgen blev rädd för Mavericken när han vrålade, morrade och blinkade med helljuset. Den vände och de tre andra hängde på. Jag missade dem med inte mer än 1,5 meter. Hu, vad stora de är. Kommer aldrig köpa en vanlig personbil. Fy, för att krocka med skogens konung i en låg bil.

Ringde min far och var lite irriterad. Talade om för honom att de minsann får skjuta bort lite mer älg :/ Citat från vårt samtal.

-Jag höll precis på att klippa fyra älgar!
-Vart?
-I ...
-Vände de?
-Ja, de vände.
-Åt vilket håll sprang de? Sprang de mot Haukijärvi hållet?
-Ja, hurså?
-Det är bra att de sprang tillbaka till våra jaktmarker. Jag har ju sagt att du måste köra försiktigt.

Min pappa är älgjägare. Han var mer mån om åt vilket håll älgarna sprang än att veta att det gick ok. Blir jag förvånad? Nä :D

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards