Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Nina - 13 maj 2013 22:54

Av Nina - 13 maj 2013 22:25

Det har regnat hela dagen där jag varit. Hemma på min gård har hästarna kunnat slappa i solen. Var helt dödstrött när jag åkte till jobbet i morse. Trots det så är det är skönt att jobba, mycket lugnare än att vara hemma ;) På väg hem mötte jag två av Tomtens renar. De virrade längs vägen. Nästan hemma mötte jag skogens konung. Han stod i dikeskanten och lurpassade. När jag kom närmare klev han upp på vägen och stod och glodde på Mavericken. Jag suckade samtidigt som jag satt i min bil och studerade det majestätiska djuret. De är verkligen mäktiga. Dryga, men mäktiga. Det tog ett tag innan han lät mig passera och för information till min far så sprang även denna älg tillbaka åt rätt håll. Tillbaka till deras jaktmarker.

Har denna kväll byggt ny hage till Libero. Den äng där han gick är för blöt och jag måste dika upp ordentligt runt den. Nu känns det dock bra. Båda hästarna är på torr mark och jag slipper gå med dem över gården för att komma till hagen.

Nu måste jag göra mig klar för nattning. Halv fem ringer väckaren. Måste upp tidigt så jag hinner lina Cielo innan jag ska iväg och jobba. Men vad är en bal på slottet...

Av Nina - 13 maj 2013 15:17

Har varit ledig i fyra dagar men dessa fyra dagar har sprungit fram i ett rasande tempo. Har startat massvis med projekt. Förutom att kastrera ett stycke häst och den eftervård som krävs så har Pappa har fortsatt att röja runt gården, jag har byggt en ny hage till Cielo och Libero har tagit över hans gamla. Jag har börjat måla taket i vardagsrummet så mitt hus är helt upp och ner eftersom jag fått flytta ut alla grejor i hallen. 


Jag har tränat pojkarna. Är otroligt glad för all träning jag lagt ner på Cielo från det att han var liten. Det visade sig att han är en stjärna på longering, vilket inte sitter helt fel nu när han är nykastrerad. Han kan jogga och det kommer ut allt äckel från såret. Han verkar må bra, hoppas, hoppas att det håller i sig. Libero har fått träna massor från mark och han gör hela tiden framsteg. Han börjar nu att förstå alla kommandon. De är dock inte befästa ännu men snart. 


När jag kommer hem från jobbet idag så är det dags att få veta vilka träd som hör till min mark och vad som hör till skiftet bredvid. Kan behöva få koll på det tills vi ska börja bygga vinterhagarna. Gick med grannen till mitt skifte igår och jag verkar ha mer mark än jag från första början trott. Är lite arg på mig själv att jag inte bett min morfar visa mig vart hans mark är. På något sätt så trodde jag att han skulle leva för evigt. Min kusin kommer med hö och om jag hinner ska jag sätta Cielo i vagn. Om inte så blir det longering idag också.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards