Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Lycka är...

Av Nina - 3 augusti 2011 09:18

Vad är lycka egentligen? Det är en fråga som jag inte ställt mig själv förrän denna sommar. Jag har alltid sett mig själv som en lycklig person och jag gör det fortfarande, så det är ingen kris på gång. Jag delar in mitt liv i fack. Högskoletiden, hästtiden, vegantiden, träningsfreaktiden, på resandefottiden och så vidare. Jag är nu inne i en ny tid då jag känner ett behov av att lära mig nya saker. Och lärt mig nya saker, det har jag gjort denna sommar. Jag har öppnat upp mina ögon och sett världen på ett lite, i mina ögon, annorlunda sätt. Jag vet inte om det var Mark Levengoods sommarpratar program, att jag träffat så många gamla vänner eller för den lilla flickan på stranden som helt plötsligt bestämde sig för att dela min filt. Det kan ju förstås helt enkelt vara så att jag druckit en eller två öl för mycket. Men tänk om det bara är så att jag mognat. Att jag är på väg att glida ifrån att vara en sådan som bara värnar om mitt eget och som strider för att få vara ensam. Det kan förstås vara så att min biologiska klocka börjar att ringa högre för att varna mig inför vad som komma skall.


Jag vet inte, men en sak är säker och det är att jag kanske inte längre vill vara ensam. Jag säger med detta inte att jag är beredd att dela livet med en sambo. Nej, jag har hittat en lösning. Jag kan blir en sådan där modern mamma. En sådan som fixar allt själv. Det låter mer som min melodi. Att ha barn är ingen dans på rosor, det har jag fullständigt klart för mig. Men jag har en plan. För jag tror att jag också vill bli mamma. Jag har aldrig sett mig själv som mammamaterial över huvudtaget. Men vad finns det som säger att jag skulle bli en dålig mamma? Det är bara tanken på att man inte kan veta om man inte provat som skrämmer mig. För man får ju inte veta det innan det är alldeles försent.


Jag är en bra moster, det ska jag inte sticka under stolen med (nu lät jag inte alltför ödmjuk). Om det är så att jag i framtiden "bara" får prova på "låna och lämna tillbaka"- principen så kommer jag att vara fullständigt nöjd med det också. För jag vet nu vad lycka är. Lycka är att då dela sitt liv med någon och att få känna sig älskad. Jag kanske lever ensam men jag känner mig verkligen älskad, jag har så otroligt många runt omkring mig som förgyller min vardag. Det är jag väldigt tacksam för. Det är dessa människor som jag vill dela mitt liv med just nu. Men vem vet, drömprinsen kanske kommer ridande på sin vita häst och tar mig med storm. Det kan man aldrig veta ;)


Detta blev ett väldigt djupt inlägg. Nu har det dock kommit till sitt slut, hoppas du orkade hänga med hela vägen till slutet. Nu är det Emme och Parken Zoo i Eskilstuna som hägrar. Ha en underbar dag alla ni där ute i cyberrymden!


Min text som jag skrev till Emme i hennes dopbok.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards