Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Nina - 11 oktober 2014 12:59

Blir så less på dessa djur! När jag kom till hagen tidigare i veckan så stod det en stor tjur och demolerade mitt staket. Blev helt vansinnig och sprang över ängen skrikandes högre än en brunstig ko. Tjuren blev livrädd när jag flaxade som en galning. Cielo hängde på, en superkul lek ju! Tjuren sprang för glatta livet med eltråden fast i hornen. Det bara sprutade staketstolpar och de hängde med en rätt ång bit. Lite kul såg han ut där han sprang, lite som en julgran. Hade inte riktigt räknat med att han skulle få så bråttom. Måste varit för att jag hade Cielo med mig :/ hela eftermiddagen ägnade jag åt att samla in och plocka stängselstolpar, stängseltråd och att bygga upp hagen igen. Älgen strövade runt nere vid sjön och Libero hade koll på den genom öppningen i lösdriftshallen. När jag berättade till Henrik vad som hänt så skrattade han gott och informerade mig om att det är brunst för älgarna nu så jag hade tur som inte retade upp den. Ja, det hade ju varit typiskt. Hade nog fått springa riktigt fort då.

Idag hittade Henrik lilla C på fel sida om staketet. Han hade bara ett halvt täcke på sig för den andra halvan hade blivit uppäten av mystiska bengaliska tigrar (som dock kommer från Spanien). Cielo försöker hela tiden att ta tillbaka ledarskapet men Libero håller honom kort. Så kort att ytan i hagen inte räcker till för dem båda och då måste någon gå ut. Är helt enkelt inte stort nog för dem båda! Och eftersom det är älgar på andra sidan tråden så vägrade Libero att lämna hagen, så den lotten föll på hans undersåte. Han gjorde det dock gladeligen, utan att protestera.

Nu ska jag ta mitt pick och pack. Ska åka med Hugo till Kalix för idag kommer Emme! Jippi!

Hugo visar hur moffa gör. "Jag sköt en älg och den var så här stor...mellan ögonen".

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards