Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 7 mars 2014

Av Nina - 7 mars 2014 07:47

I onsdags besökte vi biblioteket. Det var ganska folktomt trots sportlovet. I hörnen lurade pensionärerna. De tittade skarpt på oss när de tre små snälla sprang in. Det gick smärtfritt att låna böcker och alla hittade de någonting som de ville ha. När vi lånat klart hittade juniorerna bibliotekets konstutställning. Där fanns det en tavla som uppmärksammades mer än alla andra tavlor. Det vet alla som var på biblioteket just då eftersom fyraåringen blev helt i gasen när han såg den och tjöt:
-RUMPA! Det högsta han kunde så det ekade över hela biblioteket.
Trots försök att dämpa den festliga stämningen så ville han inte sluta uppmärksamma tavlan. Den föreställde en kvinna. Kvinnan var naken och låg med ryggen mot publiken. Hon visade med andra ord, just sin rumpa. Tänk vad roligt det är att vara på biblioteket.

Av Nina - 7 mars 2014 06:42

Vilken skön vecka det har varit. Tyvärr har vädret svikit oss. Trots plusgrader så har det varit kallt i två dagar. Det har blåst så mycket att öronen nästan ramlat av. I morse när jag gick ner till stallet så började det att regna. Tråkigt men ingenting jag kan påverka och det är ju skönt.

I går hade "vi" sovmorgon. Väckte gossen klockan nio. Han ville inte stiga upp. Han hade önskemål om att få sova till klockan 12. Drömma kan man ju alltid ;) Vi steg upp och hade en mysmorgon. Pojkarna lekte i hagen medan vi läste böcker, tittade på Nicke Nyfiken, käkade frukost och pratade om zombies, att födas och vad man kan ha på sig när man dör. Han ville väldigt gärna veta det eftersom det kändes viktigt. Jag börjar ju vara upp i åren :P uppenbarligen. Mitt önskemål blev då att få ha på mig ridbyxor eller surfarshorts. Gossen tyckte det verkade bäst med ridbyxor för hur ska jag annars kunna rida på alla mina hästar? Shortsen kommer att skava. Sant.

Efter att han tillbringat någon timme hos fammo medan jag petade på i stallet åkte vi på eftermiddagen iväg till Kalix för att handla. Det gick över förväntan och vi samarbetade med att komma ihåg och att hitta allt vi behövde. När vi handlat intog vi grillen och fick våra efterlängtade burgare. Avslutade vår Kalixrunda med att dyka upp hos mamma och pappa. Väl hemma igen var det bad och intag av hästar. När det var dags att lägga sig så satt jag i köket och läste nya Min Häst. Gossen paltade på med vattnet för att fylla sitt slushrör. När han gick mot trappen för att inta sängläge så säger han högt och tydligt:
-Jag älskar dig.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards