Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Nina - 27 mars 2014 19:34

Henrik har kämpat på för fullt med Isaks rum hela dagen. Kommer att bli såååå fint!

När han skulle öppna väggen in till den sovalkov som han skulle bygga så kom denna snygga tapet fram :)

Och sedan kom detta. Då stängde jag dörren och avlägsnade mig några timmar!

När han väl kommit genom väggen fyndade vi denna. En riktig kultkyl fullproppad med böcker och jakttidningar.

Tror vi ska fixa den lite och ha den som skåp i rummet. Blir toppen till spel, böcker och pussel.

I morgon ska det isoleras och läggas skivor på golvet. Sedan är det bara att måla och tapetsera. Kanske inte fullt så enkelt. Måste visst spacklas först och sedan det och det och det. Slutade att lyssna...Jag tänkte bara Ikea. Fina grejer och lull lull.

Med posten kom det ett brev från Irmeli. Hon hade skickat en stickbeskrivning. Supergulligt! Ska fråga svärmor om hon är sugen på att sticka ;)

Av Nina - 27 mars 2014 08:13

Bjöd på många insikter för mig. Libero har fortfarande massvis med arbete kvar som jag kan göra från marken. Han var inte alls med mig denna dag och jag kunde inte hoppa upp. Han var stressad och ofokuserad. Då är Maria så himla bra att ha. Hon lyckades få honom lugn och harmonisk så när jag väl fick tillbaka min häst så hade han fullt fokus på mig och det jag gjorde. Det kändes skönt. Det är verkligen ett stort framsteg för min vita kung Libero. Jag lärde mig många nya saker och kom till insikt med, att precis som Maria sa:"Det är när han är så här som du INTE ska hoppa upp". Tog de orden till mig och stoppade ner dem i fickan. Ska förvalta dem väl. Jag behöver höra sådant här. Men det beror helt och hållet på vem som säger det.

Det var en nöjd pojke som klev in i hästtransporten den kvällen. Han tuggade sitt hö och var väldigt tillfreds med livet. Väl hemma möttes vi av en mjuk gnäggning från svarta prins Cielo. Han är för söt i sin spretiga lugg och jag LÄNGTAR till den dagen då jag får susa fram med honom. För en vacker dag så kommer jag ha två ridhästar i mitt stall. Tänk vilken lycka. Önskar jag kunde dela den med de som ingen häst har.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards