Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 12 februari 2015

Av Nina - 12 februari 2015 10:31

Jag har alltid tänkt att lilla C kommer bli max 160 cm. Han har alltid varit så liten, vuxit väldigt sakta. Har ibland undrat om han ens kommer över ponnymåttet. Men nu på senaste tiden har jag börjat att tvivla, mer och mer för varje vecka. Jag har alltid tänkt att jag ska ha två små PRE pojkar i mitt stall. Jag gillar och vill att en PRE ska ha den standard som den ursprungligen var tänkt att ha. Vi mätte Libero, han är de 162 cm som Viktoria talade om för mig att han är. Han känns stor mest för att han är så som en PRE (enligt mig) ska vara. Maffig, rund, go och viktbärande. Han har en lång hals med ett vackert huvud och öronen, ja de är så där underbart långa och välformade som de ska vara. Sedan har vi hans ögon, ojojojoj. Ja, de är stora och vänliga. De speglar verkligen denna underbara själ.

Cielo han är en helt annan typ, med lite "nyare" blod i sina ådror så är han vad man idag kallar sporthästen. Han har långa ben och en kort kropp. Han är fyra år (född i maj) och mättes i går till 165 cm. I mina ögon är det stort, jag hoppas att han bara breddar sig nu. Vill inte ha en häst som jag ser ut som en myra på. Vet att det finns många där ute som tycker att PRE är för små, de vill ha hästar som är >170 cm i mkh. Jag strävar absolut inte efter det. Jag vill ha en häst som är lagom till mig, vill ha Dorado 158 cm. Underbara häst. Tur att det finns en häst för alla, jag är väldigt nöjd med de två som står i mitt stall. Libero
är min kung och Cielo min prins. De är så totalt olika. Libero är försiktig men ändå modig och tuff när det verkligen gäller. Han är vänlig och mjuk. Cielo är tuff, orädd och modig. Han backar aldrig och är en riktig stridshäst. Han har en räv bakom varje öra och de gånger han är mjuk så bara myser man med honom. Han är liksom inte den typen. Ibland ser det ut som att han tittar på Libero och kallar honom för mes och fjäskare.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards